رئیس بسیج رسانه استان البرز گفت: مهمترین هدف شبکه جم از پخش تبلیغات ایرانی پیاده کردن سیاست های فرهنگی غرب در جامعه ایران است؛ این شبکه برای افشا نشدن ماهیت گردانندگان واقعی خود احتیاج به یک سرپوش دارد.
کد خبر: ۸۸۶۶۲۰۴
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، به نقل از روابط عمومی بسیج رسانه استان البرز، ابراهیم نوروزی، مسئول سازمان بسیج رسانه استان  البرز  در رابطه با تبلیغات کالاهای ایرانی در شبکه «جم» اظهار داشت: شبکه جم یکی از شبکه‌های فارسی ‌زبان ماهواره‌ای است که چند سالی از شروع فعالیت آن می‌گذرد و اخیراً با جذب بازیگران و کارگردانان ایرانی و تولید مجموعه‌های ایرانی با سبک سریال‌های ترکی این فعالیت خود را ادامه داده است.


تبلیغات ایرانی در شبکه جم پیاده سازی سیاست های فرهنگی غرب است

 

وی افزود: این شبکه در ماه‌های اخیر کار جدیدی را کلید زده و در اقدامی عجیب کالاهای ایرانی را تبلیغ می کند.

 

این کارشناس رسانه خاطر نشان کرد: سوال اینجاست که چرا باید برند ایرانی در یک شبکه ماهواره‌ای تبلیغ شود؟ جم چه نفعی از این تبلیغات می‌برد؟ آیا در این تبلیغات برندهای داخلی با شبکه جم همکاری داشته‌اند؟ در پاسخ به این سوالات می توان گفت ابتدایی ترین موضوع در هر شبکه ماهواره ای موضوع تامین بودجه های شبکه است و روش تامین بودجه شبکه های مختلف هم استفاده از تبلیغات یا اسپانسر مالی است.

 

نوروزی فر گفت: اما مهمترین هدف شبکه جم از پخش تبلیغات ایرانی پیاده کردن سیاست های فرهنگی غرب در جامعه ایران است؛ این شبکه برای افشا نشدن ماهیت گردانندگان واقعی خود احتیاج به یک سرپوش برای تامین مالی و پولی شبکه دارد.

 

مسئول بسیج رسانه البرز تصریح کرد: این شبکه با تبلیغ محصولات ایرانی سعی در ایجاد محبوبیت داشته و به دروغ ادعا دارند که حمایت از تولید داخل را جزو برنامه های خود دارند.

 

وی یادآور شد: بعضی از مارک های تبلیغ شده در شبکه جم تی وی با عنوان اینکه هرگز به شبکه سفارش تبلیغ نداده اند از آن شکایت کرده اند. لذا با توجه به این مسائل می توان نتیجه گرفت که جم تی وی از بسیاری از کالاهای ایرانی نه تنها پولی دریافت نمی کند که هیچ صاحبان کالاها هم از وجود تبلیغات جم تی وی بی اطلاع بودند.

 

نوروزی فر عنوان کرد: نکته دیگه ای که باید به آن اشاره کرد اینکه شبکه جم تی وی برای تاثیر گذاری بیشتر بر مخاطبان ایرانی تولیدات مسموم فرهنگی را در پیش گرفته و از این طریق سعی در ایجاد یک چهره ملی از خود دارد.

 

مسئول بسیج رسانه البرز با انتقاد از بی تفاوتی برخی نهادهای ذیربط مطرح کرد: چرا وزارت ارشاد سکوت اختیارکرده و قوانین مربوطه را اجرا نمی کند؟ وزارت صنعت معدن تجارت باید آگاهی های لازم را در این رابطه به تولید کنندگان ایرانی بدهد که نا خواسته پشتیبان مالی شبکه های ساختارشکن نباشند.

 

این کارشناس رسانه در پایان بیان داشت: مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای نظارتی باید به این مسئله ورود کنند و اگر خلأ قانونی وجود دارد، نهادهای مرتبط باید آن را برطرف کنند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها