خبرهای داغ:
رییس دانشگاه فنی مهندسی بویین زهرا اظهار کرد:
رییس دانشگاه فنی مهندسی بویین زهرا اظهار کرد: کاهش آسیب پذیری مردم و دارایی هایمان در مقابل بلایا، مدیریت عاقالانه زمین و محیط زیستمان و افزایش آمادگی و هشدار زودهنگام برای اتفاقات بعدی، مثال هایی از کاهش ریسک مخاطره می باشند.
کد خبر: ۸۸۶۶۱۹۷
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج  از قزوین، محمد انیسه در کنفرانس بین المللی زلزله، مدیریت بحران، احیا و بازسازی که صبح امروز(دوشنبه) در سالن آمفی تئاتر سالن ارشاد در بوئین زهرا برگزار شد، اظهارکرد: کاهش خطر مخاطرات، مفهوم و عملی جهت کاهش خطر از طریق تالش سیستماتیک برای تحلیل و کاهش عوامل ایجاد کننده یک مخاطره است

وی افزود: مقیاس تاثیر به نوبه خود بسته به انتخابی است که برای زندگی و محیط زیستمان می کنیم. این انتخاب به نحوه چگونگی تامین معاش، محل زندگی و نحوه ساخت آن، نوع برنامه ریزی مان در جامعه، چگونگی عمل سیستم مالی و نحوه آموزش آن در مدارس و دانشگاه ها دارد.

رئیس دانشگاه فنی مهندسی بویین زهرا و ریاست کنفرانس بیان کرد: هر تصمیم و عمل مان می تواند آسیب پذیری مان را افزایش یا کاهش دهد. از این رو کاهش خطر بلایا یک انتخاب است. انتخابی توسط خود ما، اجتماعات محلی مان، بخش خصوصی و دولت.

این مسؤول بیان کرد: کاهش خطر مخاطرات، مفهوم و عملی جهت کاهش خطر از طریق تالش سیستماتیک برای تحلیل و کاهش عوامل ایجاد کننده یک مخاطره است.

رئیس دانشگاه فنی مهندسی بویین زهرا و ریاست کنفرانس بیان کرد: کاهش آسیب پذیری مردم و دارایی هایمان در مقابل بلایا، مدیریت عاقالانه زمین و محیط زیستمان و افزایش آمادگی و هشدار زودهنگام برای اتفاقات بعدی، مثال هایی از کاهش ریسک مخاطره می باشند.

انیسه گفت: رئیس دانشگاه فنی مهندسی بویین زهرا و ریاست کنفرانس مطرح کرد: هدف برگزاری این کنفرانس در راستای کاهش خطر مخاطرات و بلایای طبیعی دشت بوئین زهرا و مدیریت بحران در هنگام این نوع مخاطرات می باشد. صمیمانه از تمام بزرگواران جهت حضور در این کنفرانس تشکر می نمایم.

رئیس دانشگاه فنی مهندسی بویین زهرا و ریاست کنفرانس بیان کرد: زلزله سال 1431 بوئین زهرا زخمی بر پیکر شهر و شهروندان بوئین زهرا برجای گذاشته است. احیا و بازسازی شهر و شهروندان در مقابل بالیای طبیعی بر عهده تمامی دلسوزان و نخبگان جامعه می باشد.

وی افزود: دانشگاه فنی و مهنسی بوئین زهرا به عنوان دومین دانشگاه دولتی استان قزوین و با کادر علمی جوان و متخصص بر آن شد تا با برگزاری کنفرانس بین المللی زلزله، مدیریت بحران، احیا و بازسازی و یاری گرفتن از بزرگان این علم و همکاری صمیمانه مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی، پژوهشگاه بین المللی زلزله، سازمان اسکان بشر ملل متحد (UN Habitat) آژانس همکاری های بین المللی ژاپن جایکا، همچنین دانشگاه خوارزمی و دانشگاه بین المللی امام خمینی گامی هر چند کوچک در راستای خدمت به مردم این منطقه از کشور بردارد.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها