خبرهای داغ:
مدیرمدرسه علمیه صالحیه قزوین:

امربه‌معروف خیرخواهانه تاثیرگذار خواهد بود

مدیرمدرسه علمیه صالحیه قزوین گفت: اگر امر به معروف ونهی از منکر در جامعه بصورت خیرخواهانه انجام پذیرد تاثیر خود را خواهد گذاشت.
کد خبر: ۸۸۶۶۱۳۷
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت السلام اسدالله مهرآرا مدیرمدرسه علمیه صالحیه قزوین در جمع کارکنان سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین با اشاره به حدیثی در مورد امر به معروف و نهی از منکر گفت: خداوند فرموده است ما از نیت درون انسان آگاهیم،ممکن است انسان در ظاهر خودرا خوب نشان دهد اما در باطن خوب نباشد خداوند به همه چیز آگاه است.

وی  خاطر نشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر انسان به خاطر خدا باشد تاثیر زیادی دارد اما اگر بخاطر رضای خداوند نباشد وبا ریا انجام گیرد قطعاً اثری نخواهد گذاشت .

 مهر آرا یادآور شد: بر پا کردن ستاد برای امر به معروف و نهی از منکر بصورتی ظاهری فایده ای ندارد و باید باطناً و خودجوش باشد بعضی علما نفس آنها نیز در امر به معروف ونهی از منکر تاثیر دارد.

مدیرمدرسه علمیه صالحیه قزوین تاکید کرد: اگر امر به معروف ونهی از منکر در جامعه بصورت خیرخواهانه انجام پذیرد تاثیر خود را خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: هر کسی که کار خیری انجام دهد چه کوچک و چه بزرگ خیّر می گویند که ثواب آن به اندازه نیکی آن نوشته می شود، ائمه اطهار همیشه خیر خواه هستند زیرا بدی برای جامعه نمی خواهند نمونه آن امام حسین(ع) است که در واقعه کربلا تا لحظه آخر از دشمن آب می خواست تا شاید بتواند در قیامت آنها را شفاعت کند.

مهر آرا به آثار امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: اگه در جامعه ای امر به معروف مورد قبول مردم باشد جامعه رو به رشد میرود واگر انتقاد پذیر باشیم ضعف های ما از بین میرود و اگر غیر از این باشد انسان رشد نمی کند .

این مسئول افزود: عبادتی که در ان ریا وجود ندارد روزه است،در این ماه مبارک هرکاری برای انسان روزه دار دارای ثواب است و مردم بیشتر در این ماه به عبادت مسجد رفتن و قرآن خواندن و... میپردازند.

وی در خاتمه اظهار کرد: سعی کنیم با نیت خالص کار هایمان را انجام دهیم تا در پیشگاه خداوند متعال روسفید باشیم و نقطه سیاهی در پرونده اعمال خود نداشته باشیم.

4001/پ30.ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار