رئیس مجمع عشایری استان آذربایجان غربی در گفتگو با «بسیج»:
دکتر قادری گفت: گوشت 21 هزار تومانی وارداتی یک نوع توهین به عشایر است که می تواند عشایر را در مضیقه مالی و تهدید جایگاه اقتصادی آن ها بازار قرار دهد.
کد خبر: ۸۸۶۶۱۲۰
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۸

دکتر رضا قادری رئیس مجمع عشایر استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره واردات گوشت قرمز در ماه مبارک رمضان با وجود علیرغم عدم بهره از ظرفیت عشایر اظهار داشت: در پروسه اقتصاد مقاومتی اساسا در تولید مواد لبنی و پرورش دام و طیور و فرآورده های آن، عشایر نقش کلیدی را ایجاد می کنند.

رئیس مجمع عشایر استان آذربایجان غربی عنوان کرد: نگاه مسوولین یک نگاه سطحی به عشایر است و بجای آنکه حمایتی صورت گیرد، با وارد کردن گوشت در فضای رقابتی بازار از خارج کشور، باعث از بین رفتن توان های داخلی و از دست رفتن سرمایه های کشور می شود. دولت می تواند با سرازیر کردن سرمایه ای که برای واردات گوشت اختصاص میدهد به صورت یارانه به عشایرین از تولید داخلی حمایت کند . عشایر هم با داشتن بستر های مورد نیاز، گوشت با کیفیت خود را با قیمت بهتر روانه بازار می کنند.

وی با بیان اینکه حدود 25 درصد از تولیدات گوشت قرمز کشور را عشایر تامین می کنند افزود: اگر حمایت هایی از طرف نهاد های مرتبطه با هماهنگی های خاص دولت انجام شود، عشایر می توانند آمار 25 درصد را به 40 درصد افزایش دهند تا ایران دیگر نیازی به واردات گوشت قرمز از کشور هایی چون برزیل و کره جنوبی و کشور های دیگر نداشته باشد.

قادری گفت: در ماه مبارک رمضان عشایر می توانستند به دولت محترم کمک کنند و با گرفتن یارانه هایی مردم را صاحب گوشت با کیفیتی که در دشت ها و مراتع انبوهی که دام از آن تغذیه می کنند بهره‌ مند سازند. اما وقتی قیمت گوشت سر به فلک می کشد و دولت مجبور به وارد  آن می شود نباید انتظار داشت که دولت به فکر اقتصاد مقاومتی و یا تفکرات این چنینی باشد.

دکتر قادری گفت: گوشت 21 هزار تومانی وارداتی یک نوع توهین به عشایر است که می تواند عشایر را در مضیقه مالی و تهدید جایگاه اقتصادی آن ها بازار قرار دهد.

ارسال نظرات