خبرهای داغ:
استاندار قزوین به ارزش و اهمیت بناهای تاریخی اشاره کرد و گفت: شناسایی اماکن دولتی و استفاده از ظرفیت‌های آن یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است و موظف هستیم این بناها را شناسایی و آن‌ها را واگذار کنیم.
کد خبر: ۸۸۶۶۰۵۷
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، چهارمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان قزوین با حضور مسؤولان و مدیران این استان عصر یکشنبه در استانداری قزوین برگزار شد.

این جلسه با دستور کار گردشگری و میراث فرهنگی برگزار شد و استاندار قزوین به بازسازی و مرمت برخی از بناهای تاریخی تأکید کرد.

فریدون همتی اظهار داشت: بازار قیصریه یکی از بناهای تاریخی است که مرمت و بازسازی آن باید در دستور کار مدیران مربوطه قرار بگیرد و تبدیل به یک مکان بسیار زیبا و دینی شود.

وی به ارزش و اهمیت بناهای تاریخی اشاره کرد و افزود: شناسایی اماکن دولتی و استفاده از ظرفیت‌های آن یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است و موظف هستیم این بناها را شناسایی و آن‌ها را واگذار کنیم.

استاندار قزوین گفت: دولتخانه صفوی یکی از بناهای ارزشمندی بوده که بلاتکلیف است و امیدواریم موضوعات مربوط به آن همچون مالکیت به صورت جدی دنبال شود  و در صورتی که نیازمند اعتبارات از منابع شهرداری است بتوان آن را تأمین کرد تا بازسازی بنای یاد شده صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ضمن تبیین اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته، به شاخص‌ترین برنامه‌های سال جاری در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت.

محمدعلی حضرتی‌ها، راه‌اندازی و گسترش موزه های مصنوعی و مشارکتی، بهره‌برداری از موزه تاریخ پزشکی و سلامت، بازسازی بخشی از پروژه‌های ناتمام برخی از بناهای تاریخی را از برنامه‌های اجرایی سال گذشته و سال جاری عنوان کردو گفتمستندنگاری و بررسی کتیبه‌های گچ‌بری هشتی این بنا و مرمت نمای اصلی عالی قاپو پیش‌بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین خاطرنشان کرد: ساماندهی و مرمت حیاط زندان دولتخانه صفوی، ساماندهی حیاط ساربان‌ها و ساماندهی سردر شرقی مسجد جامع از پروژه‌های بازسازی و مرمت شده در سال گذشته است.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها