خبرهای داغ:
كانديدای منتخب پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر همدان:
كانديدای منتخب پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر همدان گفت: کارگزارن نظام جمهوری اسلامی باید مردم مدار و امام محور باشند.
کد خبر: ۸۸۶۶۰۳۶
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
اکبر کاوسی امید در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به حضور حداکثری مردم اظهار کرد: این انتخابات با مدیریت عالی مقام معظم رهبری و لطف و عنایت خداوند متعال و عنایت ویژه حضرت ولیعصر(عج) با حضور پرشور و حداکثری مردم همراه شد.

وی با بیان اینکه افرادی ادعا می کردند که مردم از انقلاب دلسرد شده اند و در انتخابات حضور خوبی نخواهند داشت، گفت: حضور بالای 70 درصدی مردم درانتخابات به این یاوه گویی‌ها پاسخ داد و موجب قدرتمندتر شدن انقلاب اسلامی و حرکت شتابنده آن شد.

كانديدای منتخب پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر همدان ضمن تقدیر از مردم عنوان کرد: ما خادم همه مردم خواهیم بود چرا که هدف ما در این عرصه خدمتگزاری است.

وی با اشاره به برنامه‌های خود در شواری شهر با بیان اینکه این دستگاه دسترس‌ترین دستگاه مردمی، حاکمیتی و تلفیقی است که می‌تواند نقش جدی در ارتقای مدیریت شهری داشته باشد، افزود: افرادی که در شورای شهر ورود پیدا می‌کنند باید بتوانند از ظرفیت شورا استفاده لازم را داشته باشند تا بتوانند خدمتی صادقانه ارائه دهند و زمینه را برای رسیدن به دولت اسلامی که همان خواسته مقام معظم رهبری است فراهم کنند.

کاوسی‌امید با بیان اینکه در بین ارگان‌های مختلف همگرایی در مباحث فرهنگی وجود ندارد به تجربه 20 ساله خود در کار فرهنگی از نظر تئوری سازی و عملیاتی سازی مباحث فرهنگی اشاره و عنوان کرد: تلاش خواهم کرد در راستای همگراسازی در حوزه فرهنگ قدم موثر بردارم و ترویج دهنده سبک زندگی اسلامی در طول دوره فعالیت خود باشم.

وی با اشاره به اینکه کارگزارن نظام جمهوری اسلامی باید مردم مدار و امام محور باشند، افزود: هر کارگزار از این جهت که در نظام جمهوری است باید مردم مدار باشد و از این جهت هم که اسلامی است باید امام محور باشد که اگر به این مهم توجه کنیم یک تلاقی بین دو عنصر وجود دارد.

* فرهنگ کار و کارآفرینی در همدان پایین است

كانديدای منتخب پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر همدان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در تحقق «اقتصاد مقاومتی ـ تولید و اشتغال» در تشریح برنامه های خود در شورای شهر از این موضوع به عنوان اولویت اول یاد کرد و اظهار داشت : باید فضای جامعه را از حالت رکود خارج کرد و در این زمینه آن چیزی که به ما به عنوان عضو شورای شهر بر می گردد نهادینه کردن فرهنگ تولید و اشتغال در جامعه است که برای پیگیری آن با تمام صنف‌های مربوطه وارد مذاکره خواهیم شد تا بتوانیم زمینه بیشتری فراهم کنیم.

وی در همین خصوص با بیان اینکه فرهنگ کار و کارآفرینی در همدان پایین است، اضافه کرد : باید فرهنگ «یقه سفیدی» را که به دلیل ناکارآمدی حاکمان دوره قاجار در جامعه ایجاد شده حذف کنیم تا افراد به کارآفرین بودن خود افتخار کنند چرا که در این فرهنگ افراد، کارمند دولت بودن را افتخار آمیز می دانند در صورتی که در تمدن اسلامی شهروندی ارزش و جایگاه والاتری دارد که کارآفرین‌ باشد.

کاوسی امید از ایجاد شورای نخبگان مجاهد، انقلابی و متخصص با مدیریت محله محور به عنوان الویت دوم کاری خود در شواری شهر یاد کرد و بیان داشت: در این شورا ما انسان‌های فداکاری می‌خواهیم که نخبه باشند و خوب فکر و عمل کنند و مشکلات و آسیب های محله را شناسایی و با حضور شورای فعال شهر در آن گروه به ارائه راهکار برای مشکلات بپردازند.

وی افزود: باید برای قدرتمندتر شدن شورا در زمینه رسیدن به دولت اسلامی، مردم را به طور کامل و همه‌جانبه در تصمیم‌گیری‌های محله‌ای، شهری، شهرستانی، استانی، کشوری و حاکمیتی دخالت داد.

كانديدای منتخب پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر همدان تصریح کرد: بعد از آسیب شناسی و ارائه راهکار از ارگانی که مشکل به آن مربوط می شود مسئولی را دعوت خواهیم کرد و گام اساسی با همکاری مردم برای حل مشکل برخواهیم داشت.

وی در ادامه سخنان خود به برنامه‌ها و اولویت های کاری در مناطق مستضعف اشاره و عنوان کرد: بعضا دیده می شود از مناطق مستغصف نشین به عنوان حاشیه نشین یاد می شود که بنده با آن مخالف هستم چراکه افراد این مناطق کارآمد هستند و جلوی پیشرفت آنها گرفته شده و آنها که برنامه ریز هستند و اعتبارات را تخصیص می دهد در حاشیه به حاشیه نگاه می کنند.

كانديدای منتخب پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر همدان در همین خصوص با عنوان اینکه در طول 40 سال بعد از انقلاب مناطق مستضعف از موهبت‌های رفاهی کمترین بهره‌ها را برده اند، اضافه کرد: اهمیت این مناطق را آنجا می‌توان فهمید که امام راحل می فرمایند « یک موی سر این کوخ نشینان و شهید دادگان به همه کاخ ها و کاخ نشینان جهان شرف و برتری دارد»؛ چراکه آنها تا ظهورحضرت مهدی(عج) با ما می‌مانند که درد کوخ نشینی کشیده باشند.

* مناطق مستضعف نشین پایلوت و پایگاه اساسی انقلاب اسلامی هستند

وی با بیان اینکه مناطق مستضعف نشین به عنوان پایلوت و پایگاه اساسی برای انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد :علت شکل گرفتن حاشیه به دلیل متمرکز کردن سرمایه و عدم توجه عدالت محور به روستاها و نگاه سرمایه داری در کشور است که در اواخر دهه 60 و دهه 70 صورت گرفت، و باعث شد که مردم به سمت شهر مهاجرت کنند بدون اینکه دولت برنامه ریزی خاص در این خصوص داشته باشد.

کاوسی‌امید با بیان اینکه در مناطق مستضعف مشکلات زیادی وجود دارد برای حل این مشکلات به تشریح برنامه های خود در شواری شهر پرداخت و ادامه داد : زمینه‌هایی در کنار مناطق حاشیه‌نشین وجود دارد که با تعریف طرح تفصیلی جدید می‌توان در این مناطق امکانات رفاهی، فرهنگی، تربیتی و آموزشی ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: ما با وجود حضور سه نفر از مناطق مستضعف نشین در این دوره از شورای شهر با تمام وجود تلاش خواهیم کرد که عقب ماندگی ها این مناطق را هر چند کم ولی در حد بضاعت پیگیری کنیم و از وضعیت فعلی تا حدودی خارج کنیم.

كانديدای منتخب پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر همدان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تمرکز اصلی در فرهنگ سراها باید آموزش چگونه فکر کردن برای همه اقشار باشد تا جامعه متفکر ایجاد شد به استفاده بهینه از فرهنگسراها اشاره و عنوان کرد: فرهنگسراها باید به مرکز کارآفرینی، تولید، اشتغال و مسائل فکری تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ باید با مسجد نیز عجین شود، افزود: مدیریت فرهنگی هر منطقه با امام جماعت آن منطقه باشد تا از فرهنگسرا به عنوان شعبه دیگری از مسجد استفاده کند.

کاوسی‌امید یادآور شد: به طور قطع برنامه های ما اجرایی خواهد شد چرا که به فرموده رهبر عزیز برای نیروهای انقلابی و مجاهد بن بستی وجود ندارد و ما به این فرمایش اعتقاد راسخ داریم.

وی خاطرنشان کرد : با شروع کار در شورای شهر، شهرداری را انتخاب خواهیم کرد که سابقه خوب با خدمت رسانی بالا و متخصص در این زمینه داشته باشد و بتواند شهردار منطقه 3 و 4 را محکم و استوار و متخصص و مجاهد انتخاب کند تا مناطق مستضعف نشین از وضعیت فعلی خارج شود.

انتهای پیام /

ارسال نظرات