وزیر صنعت گفت: در گزارش دیوان محاسبات درباره دریافتی‌های غیرمتعارف حتی یک مورد مربوط به وزارت صنعت و شرکت‌های تابعه آن نبوده است.
کد خبر: ۸۸۶۶۰۳۵
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، وزیر صنعت با بیان اینکه حداکثر حقوق در ۴ شرکت فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، مس و آلومینیوم ۳۰ میلیون بوده که به۲۰ میلیون تومان رسیده، گفت: در گزارش دیوان محاسبات درباره دریافتی‌های غیرمتعارف حتی یک مورد مربوط به وزارت صنعت و شرکت‌های تابعه آن نبوده است.

محمدرضا نعمت‌زاده در نشست علنی دیروز مجلس در پاسخ به پرسش‌های نادر قاضی‌پور و عزیز اکبریان گفت: اینکه چرا با مدیران شرکت صنایع فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، مس و آلومینیوم که حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند، برخورد نکرده‌ایم باید گفت هیچ‌کدام از این شرکت‌ها دولتی نیستند. وی افزود: دولت در شرکت ملی فولاد تنها 20 درصد سهم از طریق سازمان ایمیدرو دارد و مابقی سهم به عموم اختصاص دارد.
همچنین دولت حتی یک درصد سهم در مجتمع ذوب‌آهن نداشته و عمده سهام این شرکت به شستا و تأمین اجتماعی اختصاص دارد. نعمت‌زاده ادامه داد: دولت حتی یک درصد سهم در ایرالکو ندارد و همچنین در شرکت ملی مس 20 درصد سهم از طریق ایمیدرو دارد.
وی با بیان اینکه دولت در آیین‌نامه حقوق و مزایای شرکت‌های خصوصی نقشی ندارد، یادآور شد: با توجه به بحث‌های متعددی که درباره حقوق‌های نجومی در جامعه مطرح شد دولت به این نتیجه رسید شرکت‌هایی که به نوعی دولت در آن سهم داشته یا نیمه‌دولتی یا متعلق به سبد سهام‌عدالت بوده در قالب مقررات مصوب قرار گیرد لذا سقف حقوق برای آنها ابلاغ شد و تمام این شرکت‌ها این سقف را رعایت کردند.
وی افزود: حداکثر حقوق این 4 شرکت با توجه به بررسی‌های صورت گرفته 30 میلیون بوده که اکنون سقف 20 میلیون تومان در این مجتمع‌ها اجرا می‌شود و از حدود 300 دریافتی غیرمتعارف حتی یک مورد مربوط به وزارت صنعت و شرکت‌های تابعه آن نبوده است.
ارسال نظرات