مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام سجاد(ع) ؛
افتتاحیه برنامه های ماه مبارک رمضان با حضور کلیه پایوران ناحیه امام سجاد(ع)کرج برگزار گردید و اولین جلسه اعتقادی معنوی با سخنرانی حجت الاسلام ملک مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام سجاد(ع) برپا شد.
کد خبر: ۸۸۶۵۶۲۱
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، افتتاحیه برنامه های ماه مبارک رمضان با حضور کلیه پایوران ناحیه امام سجاد(ع)کرج برگزار گردید و اولین جلسه اعتقادی معنوی با سخنرانی حجت الاسلام ملک مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام سجاد(ع) برپا شد.
 
 ماه رمضان المبارک ماه تسبیح موجودات است

حجت الاسلام ملک عنوان کردند: پیامبر گرامی اسلام فرمودند(لو یعلم العبد ما فی الرمضان لود ان یکون الرمضان السنه؛ اگر بندگان می دانستند که چه خیر و برکتی در ماه رمضان است دوست میداشتند تمام سال ماه رمضان باشد)

وی در خصوص تسبیح گفتند: معنای تسبیح موجودات همه ماسوا،همه مخلوقات،تسبیح گو و تنزیه گوی او هستند.راجع به این مطلب مکرر در اوائل سوره های دیگر بحث کرده ایم که آیا مقصود از تسبیح ،آن چیزی است که فلاسفه آن را (تسبیح تکوینی)مینامند و به اصطلاح ((زبان حال))مقصود است و نه زبان واقعی،و یا قرآن امر بالاتری را میگوید؟

وی در پایان خاطر نشان کرد: ماه رمضان المبارک ماه تسبیح موجودات این است که حالت همه موجودات حالتی است که شهادت میدهند بر سبوحیت خداوند و بر منزه بودن خداوند از هرگونه نقص در ذات و در صفات و در افعال . ولی مکرر عرض شده است که قرآن مطلبی بالاتر از این میگوید.البته شک ندارد که همه موجودات به زبان حال چنین شهادتی را میدهند ولی از آیالت قرآن استنباط میشود که یک امر بالاتر از زبان حال در کار است.یعنی هر ذره ای از ذرات موجودات با خدای خودش سری دارد.
 
 
 
 
 
خبرنگار بسیجی: فرهادی
 
ارسال نظرات