خبرهای داغ:
سوم خرداد به این علت روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامیده شد که یک ساعتی که قرار بود خرمشهر به اشغال رژیم بعث عراق در بیاید بنا بر خاطرات افسران ارشد عراقی، با ایستادگی، مردان غیور خرمشهری ۳۵ روز ارتش تا دندان مسلح عراق را پشت دروازه های خرمشهر نگه داشتند.
کد خبر: ۸۸۶۵۵۷۴
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
به گزارش خبرگزاري بسيج ازخور، فرمانده اسبق ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خوروبیابانک در یادواره شهدای عملیات بیت المقدس و گرامیداشت آزادسازی خرمشهر با اشاره به موقعیت مهم و استراتژیک خرمشهر در طول تاریخ گفت: خرمشهر در سال ۱۸۵۸ میلادی توسط انگلیس، سال ۱۸۸۳ میلادی توسط عثمانی ها و در سال ۱۳۵۹هجری شمسی توسط رژیم بعث عراق اشغال شد.

سید محمد شاهچراغی افزود: بین صدام حسین که با دستور آمریکا به خاک ما تجاوز کرد و آل سعود که از صهیونیست و اسرائیل تبعیت می کنند تفاوتی وجود ندارد.

وی افزود: صدام دست نشانده نظام سلطه جهانی با عنوان قادسیه به کشور ما حمله کرد، ارتش صدام در سال ۱۳۵۹ بزرگترین ارتش در خاورمیانه و پنجمین ارتش زرهی دنیا بود که با راهبردی متأثر از اتاق فکر شرق و غرب با برنامه اشغال یک ساعته خرمشهر عملیات خود را آغاز کرد.

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: سوم خرداد به این علت روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامیده شد که یک ساعتی که قرار بود خرمشهر به اشغال رژیم بعث عراق در بیاید بنا بر خاطرات افسران ارشد عراقی، با ایستادگی، مردان غیور خرمشهری ۳۵ روز ارتش تا دندان مسلح عراق را پشت دروازه های خرمشهر نگه داشتند.

وی افزود: اندکی از مردم خود را تسلیم کردند، عده ای خانه های خود را رها کرده و به شهر های دیگر کوچ کردند و عده زیادی هم با فرماندهی شهید جهان آرا مقاومت کردند.

شاهچراغی افزود: بالاخره خرمشهر چهارم آبان سال ۵۹ سقوط کرد، عملکرد رژیم بعث از نازی ها بدتر بود به طوری که خانه ها را غارت و خرمشهر را به نقشه کشور خود اضافه کردند و آن جا به مقر پشتیبانی برخی از لشکر ها تبدیل شد.

وی تصریح کرد: این ۳۵ روز مقاومت باید در دانشگاه ها تحلیل شود، این مقاومت به عراقی ها نشان داد که مردم، امام و ارتش ایران را نشناخته اند.

فرمانده اسبق سپاه خوروبیابانک افزود: همان طور که طراحی عملیات بازپس گیری خرمشهر توسط جوانی مانند شهید حسن باقری انجام شد امروز هم می توان در عرصه اقتصاد و دیگر زمینه ها با مدیریت جهادی مشکلات کشور را یکی پس از دیگری حل کرد.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر رأی که مردم در آستانه ۴۰ ساله شدن انقلاب به صندوق های رأی انداختند مانند همان رگباری است که رزمندگان دفاع مقدس به سمت دشمن شلیک می کردند.

شاهچراغی با اشاره به حضور ترامپ در عربستان پس از انتخابات ایران گفت: ترامپ آمده بود تا اخبار انتخابات ایران را منحرف کند و کشور های مرتجع منطقه موج انتخابات ما را نبینند.

وی تصریح کرد: تیم حاکم در آمریکا خوب می داند که اگر کوچکترین اشتباهی از طرف آمریکا و نوچه هایش رخ بدهد دیگر در خاور میانه جای پایی برای غربی ها وجود نخواهد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها