خبرهای داغ:
استاد اخلاق حوزه و دانشگاه های مراغه در جمع کارکنان این ناحیه، گفت: روزه غرایز جسمانی، نفسانی و هوا و هوس های موقتی را ضعیف و مهار کرده، روح و ارتباط با خدا را تقویت می کند.
کد خبر: ۸۸۶۵۵۶۹
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت اسلام علی اصغر صدر کریمی تقوارا یاد خدا بودن در همه ارتباطات و امورات عنوان و بیان کرد: انسان باید به برکت روزه بودن متقی باشد و در آخر ماه رمضان خود را محک زند و اگر تقوای او افزایش یافته باشد ماه رمضان در او اثر گذاشته در غیر این صورت فقط گرسنگی و تشنگی نصیب او شده است.

وی خاطرنشان کرد: روزه قلب سیاه و پرشده از نفرت را نورانی کرده وموجب لطیف شدن روحمی شود و به وجود انسان جلا می بخشد.

وی تقویت اراده را از فواید روزه برشمرد و افزود: اگر اراده انسان تقویت شود انسان به دنبال هواهای نفسانی و پر کردن شکم نمی شود و برای رسیدن به اوج انسانیت تلاش می کند.

حجت الاسلام صدر کریمی سلامت جسم را از دیگر فواید روزه دانست و ادامه داد: انسان در طول سال از همه نعمت های الهی بهره برده و استفاده می کند و رمضان بهترین فرصت برای تصفیه و استراحت دستگاه گورارشی انسان است.

وی در ادامه اضافه کرد:انسان باید ببیند که اگر روزه در چشم و گوش و اعمال و رفتار او اثر کرده باشد، تلاش کند روزه بودن را از یاد نبرده و تکرار کند.

استاد اخلاق حوزه و دانشگاه افزود: ماه رمضان فرصتی است برای تزکیه نفس و برای ذخیره زاد و توشه به سفر اخرت؛ پس باید این فرصت ها را غنیمت شمرد.

 

حجت الاسلام صدر کریمی دنیا را به کاروانسرا تشبیه و اظهار کرد:به دنیا دل نبندید چراکه همه می آیند چند روزی مانند مسافر در این کاروانسرا اتراق کرده سپس به سوی آخرت حرکت می کنند بنابراین برای آخرت توشه جمع کنید که ماه رمضان بهترین فرصت برای ذخیره توشه برای آخرت است.

وی گفت: روزه تنها عبادتی است که در واقع اخلاص در آن تحقق پیدا می کند دو رویی و ریاکاری در آن معنی ندارد، اخلاص انسان را مشخص می کند و به همین خاطر روزه مخصوص خداست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها