با توجه به میزان تولید گندم، نیازی به واردات وجود ندارد؛ اما متاسفانه برخی افراد به دلیل بالا بودن قیمت تضمینی گندم نسبت به خرید جهانی، نسبت به واردات این محصول اقدام می نمایند.
کد خبر: ۸۸۶۵۵۴۱
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه کمیته خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه تولید گندم استان 2 برابر میزان مصرف است، گفت: میزان تولید گندم در استان زنجان 2 برابر میزان مصرفی است و خوشبختانه در حال حاضر ظرفیت سیلوی استان زنجان 630 هزارتن است که با این وجود، هیچگونه مشکلی در زمینه ذخیره سازی گندم وجود ندارد.

اسداله درویش امیری افزود: با برنامه ریزی های صحیح دولت و همت کشاورزان، دوباره پس از چندین سال در بخش تولید گندم به خود کفایی رسیدیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 470 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به صورت آبی و دیم است، اظهار داشت: امیدواریم در سال های آینده شاهد افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در استان زنجان باشیم.

استاندار زنجان تصریح کرد: با توجه به میزان تولید گندم، نیازی به واردات وجود ندارد؛ اما متاسفانه برخی افراد به دلیل بالا بودن قیمت تضمینی گندم نسبت به خرید جهانی، نسبت به واردات این محصول اقدام می نمایند که مسئولین باید در جلوگیری از واردات این محصول، اقدامات اساسی نمایند.

اسداله درویش امیری افزود: کنترل و نظارت بر شرکت های حمل و نقل کشاورزی ضروری است.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش جابجایی انواع محصولات کشاورزی و غیر کشاورزی در استان، باید تدابیر لازم در زمینه کنترل بهداشتی خودروهای حامل محصولات کشاورزی اندیشیده شود.

ارسال نظرات