معاون پارلمانی و حقوقی سپاه پاسداران:

نگذارید الفاظی همچون عدالت را مصادره کنند

سردار یزدی با اشاره به نقش حقوق‌دانان بسیجی در فتح خرمشهر خاطرنشان کرد: کسانی که در زمان جنگ و فتح خرمشهر حضور داشتند بدون هیچ گونه عنصر مادی حضور پیدا کردند من اعتقادم این است که ما به عنوان حقوقدان باید در نگاه عدالت محور متمرکز شویم.
کد خبر: ۸۸۶۵۴۰۳
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
به گزارش سرویس  بسیج حقوقدانان خبرگزاری بسیج،، سردار یزدی معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران در نشست سالیانه و کارگاه توانمند سازی و ارتقاء سطح دانش مدیریتی مسئولین استانی سازمان بسیج حقوقدانان کشور ضمن گرامیداشت یادو خاطره شهدای سوم خرداد وآزاد سازی خرمشهر، گفت: کسانی که در زمان جنگ و فتح خرمشهر حضور داشتند بدون هیچ گونه عنصر مادی و چشم داشتی حضور پیدا کردند و حماسه ای آفریدند که این حماسه برای کشورو مردم ما افتخاری است که می توانیم  برآن سالهای سال افتخار کنیم و برای بزرگداشت فکر، اندیشه و هدفمان دشمنانمان را مایوس نماییم.   

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران در ادامه تصریح داشت: سال گذشته مقام معظم رهبری(مدظله العالی) دردانشگاه امام حسین (ع) اشاره‌ای داشتند که ما "خرمشهر ها در پیش داریم". وی افزود: اینکه مقام معظم رهبری((مدظله العالی) فرمودند خرمشهر ها در پیش داریم وظیفه ما چیست؟ ما چه خرمشهری را در دست دشمن داریم یا در محاصره دشمن داریم که باید خودمان را برای فتح آن آماده کنیم؟

سردار یزدی توضیح داد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) احساسی صحبت نمی‌کنند چون فرمودند خرمشهرها در پیش داریم. ما باید خودمان را آماده کنیم مانند رزمندگانی که ورود پیدا کردند و از همه چیزشان گذشتند در شرایط بسیار سخت توانستند دشمنی که تا دندان مسلح بود ودشمنی که بر خرمشهر مسلط شده بود و پایه های خودش را در خرمشهر محکم کرده بود شکست دادند و دشمن باورش نمی شد که ما بتوانیم آنجا نفوذ کنیم چه برسد به اینکه بتوانیم آن را آزاد کنیم.

وی خاطر نشان کرد: تعداد اسرایی که گرفته بودیم آنهارا به وحشت انداخت چون خیلی بیشتر از تعداد ما بود ودشمن مستحکم، همراه با تعداد نیروی زیاد؛ اما ما در قلت؛ و همه کسانی که دندان تیز کرده بودند انقلاب اسلامی را به زانو در اورند درکنار دشمن بودند. ما در این شرایط موفق شدیم.

سردار یزدی با اشاره به اینکه سلاحهایی که آنها داشتند آموزشهایی که انها دیده بودند خیلی بیشتر از ما بود گفت:  فتح ما فتح نظامی نبود فتح دلهایی بود که به سمت خدا متوجه شده بودرزمندگان ما توانستند حرکتی را انجام دهند که امام (ره) خیلی سریع فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد و این همراه با یک ایمان قوی بود که ما توانستیم این کار را انجام دهیم.

یزدی با وصف شرایط حاضر خطاب به حقوقدانان بسیجی  گفت: شما به عنوان بسیج حقوقدانان باید دقت داشته باشین که در فتح خرمشهر جدید کجا هستید، چه وظایفی دارید وچه جایگاهی دارید.

وی تصریح داشت: شما مرکز پرگار این فتح قرار دارید همانطور که حضرت آقا فرمودند منظورم از فتح خرمشهر نظامی نیست بنابراین باید تفکر بیشتر کنیم نظامی نیست پس چیست؟

سردار یزدی اظهار داشت: من اعتقادم این است که ما به عنوان حقوقدان باید در نگاه عدالت محور متمرکز شویم.

عدالت نیززیباترین کلمه ای است که با هرفردی با هر اندیشه‌ای خودش را در مقابل آن می بازد و مسئول می داند شما حقوقدانان  باید برای رسیدن به این عدالت تلاش بیشتری کنید.

وی تصریح داشت: دشمن از همین نکته استفاده میکند در حمله ای که امریکا به عراق و افغانستان داشت با این موضوع پیش رفت و به سربازانش دستور داد بروید برای اینکه عدالت را برقرار کنید این همان مصادره کردن واژه عدالت است.

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران تصریح داشت: معنای واژه ها تغییرکرده است. دشمن دارد معنای این مفاهیم را تغییر می‌دهد و آنها را مصادره می کند. سردار یزدی در ادامه توضیح داد: توفیق ما فتح نظلامی نبود فتح دلهایی بود که به سمت خدا متوجه شده بود. ما برای فتح خرمشهر جدید نیاز به تشکیلات نظامی جدید نداریم نیاز به یک توان فرهنگی داریم تا مسلط شویم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با انتقاد از قرار گرفتن هر وسیله‌ای برای رسیدن به هدف گفت: ناجوانمردانه است که از هروسیله ای برای اهداف استفاده کرد .وی در ادامه در قالب سوالی پرسید: جامعه حقوقدانان چند نفر این منشورحقوق شهروندی را خواندند؟! آیا این منشور دستمایه رسیدن به اهداف خاص نبود؟

سردار یزدی اشاره داشت: عمق بخشی داخلی و خارجی ما در بستر حقوقی باید پایه ریزی شود و ما باید خودمان را اماده کنیم تا این عمق بخشی نتیجه اش به زانو در آوردن دشمن در مقابل استدلال حقوقی ما باشد.

وی تصریح داشت: بعد از جنگ جهانی دوم و تشکیل جامعه بین الملل و سازمان ملل جدید ابر قدرتها آمدند به دنبال عمق بخشی خارجی شدن طوری که افکار را با خود همراه کردند.

یزدی اشاره داشت: کافی نیست ما به اسم بسیج حقوقدانان اکتفا کنیم و باید کمربندمان را محکم ببندیم و پشت این درب فتح آماده باشیم ببینیم چگونه می توانیم ورود کنیم در بین قضات، وکلا و حقوقدانان استدلال داشته باشیم واجازه ندهیم الفاظ را مصادره کنند.

وی تاکید کرد: دشمن درمصادره الفاظ  قوی است.درداخل کشور عده ای فریبخورده وآگاه می گویند نظامی گری در این مملکت بد است کسانی که خرمشهر را فتح کردند نظامی بودند؟کسانی که به اسم اینکه نظامی بودند باید از همه صحنه ها خارج شوند ؟

یزدی گفت: امام از روز اول فرمودند سپاه ۱۰ درصد نظامی و ۹۰ درصد عقیدتی است. بعد از آن هم سپاه هیچ گاه نظامی نبود الان هم سپاه را هم نظامی نمی دانیم.

سردار یزدی با انتقاد از اینکه برخی می‌گویند به عقب باز نگردیم اظهار داشت: ۲۳ سال حکومت دست شما بود چرا می گویید به عقب برنگردیم؟!

یزدی با پیشنهاد این نکته که قوانین ما دچار مشکل است تاکید کرد: ما باید ثابت کنیم قوانین چرا انقدر متزلزل و پرابهام است.چرا قوانین محکمی نیست و ناقص است چرا تعیین تکلیف نمی کنیم؟

سردار یزدی در بخش پایانی سخنانش گفت: برخی ها به اسم ما کاری می‌کنند که ما قبول نداریم آیا ما الان باید پاسخ دهیم که چرا آن روز اکبر گنجی مثلا با پونز به پیشانی دختران و پسران می زده است؟گنجی هیچگاه با فرهنگ سپاه عجین نبوده است. هرکسی باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار