خبرهای داغ:
مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز استان همدان خبر داد

پرداخت 282 میلیون ریال به شکات برای آزادسازی محكومين مالي از حبس

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز استان همدان گفت: آزادسازی 14 نفر از محكومين مالي از حبس با پرداخت مبلغ 282 میلیون ریال به شکات مربوطه و رسیدگی به 249 فقره از پرونده های مددجویان از اقدامات سال گذشته این انجمن بوده است.
کد خبر: ۸۸۶۵۲۷۰
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهدی فضلی در همایش «نسیم مهر» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به پنجم خرداد ماه روز «نسیم مهر» و سالروز ملی حمایت از خانواده زندانیان و نکوداشت این ایام اظهار داشت: خانواده‌های تحت پوشش انجمن به صورت دائمی، موقت و موردی 415 خانوار است.

وی با اشاره به عملکرد این انجمن در سال 95 عنوان کرد: معرفی مددجویان و خانواده‌های آنان به مراکز حمایتی، خدماتی، درمانی، مصاحبه، مشاوره و مددکاری و بازدید از منزل مددجویان و تشکیل پرونده در مجموع یک هزار و 650 مورد از اقدامات این انجمن طی یک سال گذشته بوده است.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان همدان ادامه داد: در مجموع 2 میلیارد و 355 میلیون ریال در سال گذشته برای كمك هاي نقدي در قالب مستمري دائم، موقت و كمك های موردي، قبوض آب و برق و گاز، كمك هزينه‌هاي ایاب و ذهاب، تحصیلی، درماني و... برای مددجويان و خانواده‌های تحت پوشش پرداخت شده است.

وی در ادامه از تهیه و توزیع كمك‌هاي غير نقدي در بین مددجویان و خانواده های تحت پوشش آنان خبر داد و افزود: این کمک‌ها شامل سبد مواد غذائی و پروتئینی، لوازم ضروری منزل، البسه و پوشاک، جهیزیه، لوازم التحریر، تاسیسات ساختمانی و... در مجموع به ارزش 950 میلیون ریالبوده است.

فضلی برگزاري چهار نوبت مراسم «ضیافت افطاری» در ماه مبارک رمضان برای مددجویان و خانواده‌های تحت پوشش انجمن و همچنین تهیه و توزیع غذای گرم در بین آنان را به تعداد یک هزار و 600 نفر با هزینه‌ای بالغ بر 180 میلیون ریال از دیگر اقدامات انجام شده انجمن حمایت زندانیان همدان بیان کرد.

وی یادآور شد: آزادسازی 14 نفر از محكومين مالي از حبس با پرداخت مبلغ 282 میلیون ریال به شکات مربوطه و رسیدگی به 249 فقره از پرونده های مددجویان بازداشتگاه، کانون اصلاح و تربیت و زندان مرکزی همدان در شورای حل اختلاف حوزه 158 انجمن نیز از اقدامات سال 95 بوده است.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان همدان خاطرنشان کرد: 43 نفر از خانواده‌های مددجویان تحت پوشش انجمن برای شرکت در دوره های آموزش فنی و حرفه ای با هزینه ای بالغ بر 120 میلیون ریال در قالب تفاهم نامه با انجمن حمایت زندانیان مرکز به منظور اشتغال و توانمندسازی این خانواده‌ها معرفی شدند.

وی گفت: برگزاري 12 دوره آموزشي با سرفصل های کاهش مصرف مواد مخدر و ترک اعتیاد، عفاف و حجاب، شیوه های تربیتی فرزندان، هنر شاد زیستن، مسائل قضائی اعم از حقوقی، کیفری و خانواده، ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی، لزوم رعایت بهداشت فردی و جمعی ویژه خانواده هاي مددجويان تحت پوشش انجمن با استفاده از اساتيد حوزه و دانشگاه به تعداد یک هزار و 290 نفر و جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی شامل مواد غذائی، پروتئینی و لوازم ضروری منزل در مجموع به ارزش تقریبی 2 میلیارد و 168 میلیون ریالاز ادارات، نهادها و خیرین مرتبط با انجمن به صورت مراجعات حضوری و همچنین در قالب «جشن حمایت» از دیگر اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار