مظفری
مسئول بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور:
غلامرضا حسن پور مسئول بسیج اصناف کشور با تبریک ماه مبارک رمضان و ورود به ماه مهمانی خدا افزود: در ماه مبارک رمضان درهای رحمت الهی بر تمام موجودات باز است و فرصت مناسبی و طلایی است که ضمن جبران گذشته ، آینده ای روشن ساخت.
کد خبر: ۸۸۶۵۱۵۸
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشور خبرگزاری بسیج،حسن پور با بیان اینکه در این ماه  حتی کار های غیر ارادی از قبیل نفس کشیدن و خوابیدن هم دارای اجر و ثواب می باشد، افزود: باید همه ما به ویژه کسبه محترم که سابقه طولانی در اجرای سنت های حسنه در این ماه را دارند بیش از پیش ماه رمضان را گرامی دارند.

وی گفت: از جمله فعالیت های موثر در بازار های کشور جز خوانی قرآن، سخنرانی وعاظ محترم و بعضا برپایی سفره های افطار در مساجد و اماکن عمومی و در کنار همه این کار ها دستگیری و کمک به محرومین و افراد بی بضاعت است که باید به صورت جدی مدنظر همگان به ویژه اصناف، بازاریان و تجار قرار گیرد.زیرا یکی از فلسفه های روزه داری به فکر گرسنگان بودن و یاری دادن آن هاست.

مسئول بسیج اصناف کشور ضمن تشکر و قدردانی از کسبه محترمی که با دهان روزه برای امرار معاش، به مشاغل سخت مشغولند از قبیل: نانوایان، تعمیرکاران، تاکسی داران، آهنگران و... ، از تعداد معدود افرادی که به دلایل مختلف توان روزه داری را ندارند خواست که به صورت کامل حرمت این ماه را حفظ نمایند.

وی همچنین به کسبه محترم توصیه کرد که به راه اندازی سفره های افطاری ساده در تمامی کوی و برزن ها، بازارها، پاساژها، و مساجد مبادرت ورزند.

حسن پور در پایان به اقداماتی که بسیج اصناف بازاریان و تجار سراسر کشور در ماه مبارک رمضان انجام داد اشاره کرد که در زیر به آنها اشاره می نماییم:

1-حضور تعدادی از مبلغین در ایام ماه مبارک رمضان از قم به دیگر استان‌ها جهت اقامه نماز و جلسات پاسخ‌گویی به مسائل شرعی بازاریان

2- استفاده استان‌ها از مبلغان بومی

3- برگزاری محافل انس با قرآن توسط بازاریان با حضور قاریان برجسته استانی

4-مراسم جشن نیمه رمضان و احیاء شبهای قدر در مساجد بازار

ارسال نظرات