دبیر کانون خانه صنعت و معدن استان خراسان رضوی در گفتگو با «بسیج»:
دبیر کانون خانه صنعت و معدن استان خراسان رضوی قاچاق کالا را بزرگترین ضربه به اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: بین میزان واردات قاچاق کالا و قدرت تخریب اقتصاد کشور رابطه مستقیمی وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۶۵۱۱۵
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
مهندس فیروز ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: نگاه ما به تولید با نگاه به صادرات و برای مصرف داخلی بنا شده است لذا اگر قدرت خرید مردم کاهش یابد تولید دچار رکود خواهد شد.
 
وی عنوان داشت: نرخ تامین مالی یعنی تسهیلاتی که بنگاه‌ها اقتصادی از واحدهای تولیدی دریافت می‌کنند 7 الی 8 برابر رقبای منطقه‌ای است.
 
ابراهیمی در ادامه یادآور شد: نرخ نیروی شاغل و بیمه تامین اجتماعی نیز 30 درصد است که میانگین این عدد باید 10 درصد باشد و از طرفی رقم مالیات در حوزه تولید در ایران از همه کشورها بالاتر است.
 
وی افزود: نرخ مالیات در کشورهای پیشرفته 8 درصد از کل سهم تولید است مثلا در آلمان این نرخ 8 درصد و در ایران 32درصد است که همه این موارد رکود در تولید و در نتیجه بیکاری را منجر شده است و این‌ها به سیاست‌های غلط دولت بر‌میگردد.
 
دبیر کانون خانه صنعت و معدن استان خراسان رضوی اظهار داشت: در کنار سیاست‌های غلط دولت در حوزه تولید، عوامل دیگری همچون عدم بهره‌وری از نیروی کار و فرسوده بودن ساختارهای تولیدی به رکود تولید دامن زده است.
 
وی به ضرورت نوسازی ماشین‌آلات مطابق دانش فنی روز و بزرگ کردن مقیاس واحدهای تولیدی تاکید کرد.
 
ابراهیمی قاچاق کالا را بزرگترین ضربه به اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: بین میزان واردات قاچاق کالا و قدرت تخریب اقتصاد کشور رابطه مستقیمی وجود دارد. به ازای هر 1 میلیارد دلار قاچاق 100 هزار فرصت شغلی از بین می‌رود و اگر بر روی قاچاق کالا نظارتی صورت نگیرد سالانه 2 میلیون فرصت شغلی از دست خواهیم داد.
 
وی عملکرد دولت و مسئولین را در حوزه اقتصاد مقاومتی منفی ارزیابی کرد و افزود: متاسفانه مسئولین ما وظایف روزمره خود را بعنوان کار در حوزه اقتصاد مقاومتی لیست می‌کنند.
 
دبیر کانون خانه صنعت و معدن استان خراسان رضوی ادامه داد: آنچه تاکنون در حوزه اقتصاد مقاومتی کاری انجام شده با آنچه رهبری فرمودند همخوانی ندارد.
 
وی تصریح کرد: نظام و قوای اداری دولت و مجلس اراده حمایت از تولید را ندارند. مدل مالیات بر ارزش افزوده که مصوبه مجلس است ناقص است چرا که در دنیا مالیات را از مصرف کننده نهایی دریافت می‌کنند.
 
ابراهیمی بیان داشت: ببینید که کشورهای منطقه با تولیدشان چگونه رفتار می‌کنند؟ دولت به هچ عنوان اعتقادی به اقتصاد مقاومتی و تولید ندارد.
 
وی به نقش کارگران در تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: کارگران قشری زحمت‌کش هستند و به لحاظ معیشتی در سطح پایین جامعه قرار دارند ولی در همه صحنه‌هایی که به حضور کارگران نیاز بود مردانه ایستادند که نمونه آن در جنگ تحمیلی بارز است.
 


ارسال نظرات
پر بیننده ها