گزارش/ نمایشگاه بسیج سازندگی شهرستان سروآباد - روستای دزلی

طرح‌های اقتصاد مقاومتی گامی در جهت اشتغال جوانان

پرورش زنبورعسل و گیوه بافی با توجه به هزینه کم و سود زیاد می‌تواند در شهرستان سرواباد افراد جویای کار را صاحب شغل کند.
کد خبر: ۸۸۶۵۱۱۳
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، اقتصاد مقاومتی واژه‌ای است که با بالا گرفتن فشارها و تحریم‌های ظالمانه به کشور توسط مقام معظم رهبری در سال 89  وارد ادبیات کشور شد و امروز با توجه به تأکیدات ایشان تنها راه رفع مشکلات اقتصادی کشور، تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی است.


طرح‌های اقتصاد مقاومتی که به منظور اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری جوانان و با حمایت بسیج سازندگی اجرا می‌شود از ظرفیت‌های بسیارخوبی برخوردار است و امسال با توجه به نامگذاری سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولیدو اشتغال» اجرای این طرح‌ها می‌تواند گام مهمی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.


طرح‌های اقتصاد مقاومتی در مورد استقبال زیادی از افراد قرار گرفته است و زمینه اشتغال جوانان در بخش‌های صنایع دستی وصنایع تبدیلی، زنبورعسل ، دامپروری، باغداری و ... را فراهم کرده است.


در همین راستا بسیج سازندگی سپاه شهرستان سروآباد در روستای دزلی نمایشگاه طرح های اقتصاد مقاومتی و پروژههای محرومیت زدایی را با حضور فرمانده سپاه شهرستان، فرمانداری و امام جمعه شهرستان سروآباد و جمعی از کارکنان کلیه ادارات برگزار کرده است.


پرورش زنبورعسل و گیوه بافی با توجه به هزینه کم برای آغاز کار و سود زیاد برای تولید کننده می‌تواند در شهرستان سرواباد  برای بسیاری از افرادی که جویای کار بوده ودارای سرمایه اندکی هستند به عنوان شغل محسوب شود.


سیروان پیره کارشناس بسیج سازندگی سپاه شهرستان سروآباد در حاشیه بازدید از نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در روستای دزلی سروآباد اظهار داشت: این نمایشگاه به مناسبت حماسه پیشمرگه مسلمان کُرد و سالگرد سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان و حضور در این روستا و با هدف معرفی کارگاه‌ها و مشاغل خانگی، فروش محصولات و آگاه‌بخشی و اطلاع‌رسانی در راستای تولیدات محلی و حمایت از محصولات اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی و صنایع تبدیلی برگزار شده است.

 

وی افزود: در این نمایشگاه 3 غرفه با حضور زنبورداران موفق شهرستان و پرورش دهندگان بلدرچین و صنعت کاران صنایع دستی چون گیوه و صنایع تبدیلی و دامی و ارائه محصولاتشان برگزار گردیده است.

 

کارشناس بسیج سازندگی سپاه شهرستان سروآباد گفت:  به این افراد تسهیلاتی بالغ بر 150 میلیون ریال پرداخت شده و برخی از آنها مانند گیوه بافان بیش از 50 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم پرداخت شده است.

 

سیروان پیره افزود: موقعیت جغرافیایی شهرستان، مهمترین اولویت در پرداخت تسهیلات برای طرح های کوچک و زود بازده بوده و تلاش بسیج سازندگی ایجاد چتر حمایتی و فراهم نمودن بسترهای لازم برای  تلاش در زمینه تقویت عرصه های اقتصاد مقاومتی و پویایی اقتصاد کشور و محرومیت زدایی از مناطق محروم است.

 

وی در پایان گفت: مسئولان و آحاد مردم می‌توانند در راستای شکوفای اقتصاد مقاومتی و حمایت بیشتر از این کارگاه‌ها با خرید محصولات بومی نقش مهمی در راستای ماندگاری و رونق این کارگاه‌ها در شهر و استان داشته باشند.


نمایشگاه طرح های اقتصاد مقاومتی و پروژه های محرومیت زدایی 1 نمایشگاه طرح های اقتصاد مقاومتی و پروژه های محرومیت زدایی 2
نمایشگاه طرح های اقتصاد مقاومتی و پروژه های محرومیت زدایی 3 نمایشگاه طرح های اقتصاد مقاومتی و پروژه های محرومیت زدایی 4

ارسال نظرات