عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

اجازه نمی دهیم با سند 2030 در نظام آموزشی کشورمان دخالت کنند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان داشت: محوری‌ترین بخشی که زندگی ما را شکل می‌دهد، نظام آموزشی است و جز خودمان نباید به کس دیگری اجازه تصمیم گیری و دخالت در این موضوع را بدهیم.
کد خبر: ۸۸۶۵۰۳۱
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حسین کچویان در سلسله نشست‌های فرهنگی بزم اندیشه با موضوع «سند ۲۰۳۰ فصلی نو در استعمار فرهنگی» که در موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب ما در بدو شکل گیری موضع منفی در رابطه با نهادهای بین المللی داشت و ارتباط آن با تمام این مجموعه‌ها سخت بود.

وی افزود: در نهایت به سازمان‌های بین المللی ورود پیدا کردیم اما همیشه یک تنش با آن‌ها داشته‌ایم.

کچویان در خصوص مشکل اساسی سند ۲۰۳۰ گفت: سازمان‌های بین المللی نهایتا یک یا دوبار در شورای عالی انقلاب فرهنگی کلیات موضوع را ارائه کردند و در رابطه با محتویات این سند  اطلاعات زیادی ارائه نشده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: کسانی که با اجرای سند ۲۰۳۰ در کشور موافق هستند تنها یک دلیل دارند و آن این است که باید با سازمان‌های بین المللی کار کنیم و دلیل روشن دیگری ارائه نشده است .

وی با اشاره به اینکه سند ۲۰۳۰ در سال ۲۰۱۶ تبدیل به سند شده و قبل آن بیانیه بوده است، ابراز کرد: برای اینکه سندی الزام آور شود، باید به تصویب مراجع رسمی کشور برسد و در غیر این صورت هیچ سندیتی نخواهد داشت.

کچویان بیان کرد: محوری‌ترین بخشی که زندگی ما را شکل می‌دهد، نظام آموزشی است و جز خودمان نباید به کس دیگری اجازه تصمیم گیری و دخالت در این موضوع را بدهیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار