انتظار شهدا از ما در برابر دین زدایی از جامعه؛ غیرت، تعصب دینی، مقاومت و ایستادگی و بصیرت بخشی است.
کد خبر: ۸۸۶۴۹۲۹
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان ویژه رده های مقاومت بسیج و سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد بصورت ویدیو کنفرانس از حسینیه آیت الله بهاءالدینی آغاز شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در این مراسم، با تبریک حلول ماه ضیافت الهی، یکی از عرصه های استفاده بهینه این ایام را رفاقت، همدلی و همراهی عنوان کرد.

امام جمعه شهرکرد، گفت: بسیار مهم است که انسان بتواند راه را در همه عرصه ها، بویژه ماه مبارک رمضان خوب طی کند. بسیاری از اولیای الهی ترجیح می دادند که در این ماه تنها باشند و با خدای خویش خلوت کنند؛ البته این تنهایی جایی نیکوست که رفیق شفیق و اهل بصیرت، اهل خشوع و خضوع، اهل سجده و نیایش با انسان همراه نباشد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: خداوند تبارک و تعالی، حرف جمعی و عبادت جمعی را بهتر از عبادات فردی می پسندد. به همین جهت برای نمازهای جماعت و جمعه اهمیت قائل شده و ثواب فراوانی منظور نموده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه پاسداران انقلاب اسلامی، اهل جمع و سیر الی الله می باشند، ادامه داد: حضور در عرصه دفاع مقدس و ارتباط با خدا و جهاد در راه خدا افتخاری است که نصیب پاسداران انقلاب اسلامی شده است.

وی، با اشاره به روایت قدسی از امام صادق علیه السلام پیرامون خواسته خداوند از حضرت عیسی بن مریم علیه السلام، اظهار کرد: خداوند از حضرت عیسی علیه السلام، اشک چشم، قلب خاشع و نرم، نگاه محزون در عبادتگاه و سجاده، عمل صالح و درست را خواستند و برای رسیدن آسان تر به پایان راه نگاه به قبرستان ها را توصیه فرمودند، تا ما امروز بدانیم که آخر و عاقبت همه ما مرگ است و تنها توشه ای که به درد ما می خورد عمل ماست.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ، تصریح کرد: دلی که با خدا باشد خاشع می شود و می تواند اشک چشم را جاری کند.

امام جمعه شهرکرد، با اشاره به اینکه اعمال ما پاسخگوی نیاز اخروی نیست، تأکید کرد: بهترین راه برای نجات در قیامت، توبه و استغفار در دنیا به درگاه پروردگار می باشد.

وی، در ادامه بیان داشت: یکی از بزرگ ترین مصادیق ضعفا در جامعه، ضعفای فکری هستند. البته ضعفای معیشتی و ... نیز وجود دارند؛ ولی ضعفای فکری و ضعفای معاد مهم تر از ضعفای معاش می باشند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، بزرگ ترین خطر امروز جامعه اسلامی را دین زدایی دانست و گفت: عده ای به شدت کمر بسته اند انقلاب را به نام امام، رهبری، شهدا و ارزشها به نفع خود مصادره کنند و دین زدایی را در صدر کارهای خویش قرار داده اند.

وی، افزود: در زمانی که برخی تلاش می کنند دین مردم را از بین ببرند باید در پاسداری از ارزش های اسلامی تلاش کنیم و نسبت به موضوعات این چنینی بی تفاوت نباشیم.

امام جمعه شهرکرد، به مباحث فرهنگی نیز اشاره کرد و با یادآوری سند 2030 یونسکو، گفت: تمام بندهای 17گانه این سند از صدر تا ذیل مغایر ارزش های دینی و سبک زندگی اسلامی ماست. باید مسئولین کشور به اصول قانون اساسی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عمل می کردند و نتیجه آن را که بسیار بالاتر از سند یونسکو می باشد به رخ جهانیان می کشیدند.

وی، حذف درس شهید فهمیده و کم رنگ کردن مباحث مربوط به فرهنگ جهاد و شهادت و فرهنگ قرآنی در دروس آموزشی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: انتظار شهدا از ما در برابر دین زدایی از جامعه؛ غیرت، تعصب دینی، مقاومت و ایستادگی و بصیرت بخشی است.

ارسال نظرات