طرح همیان یاری رسان روزداران نیازمند است

سرپرست کمیته امداد بابل بیان کرد: در ماه رمضان توزیع کیسه همیان مولا به تعداد هزار و 500 عدد به ارزش ریالی هر سبد 50 هزار تومان برای هزار و 500 خانوار تحت پوشش داریم.
کد خبر: ۸۸۶۴۹۱۴
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، احمد جعفری در گفت‌وگویی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان جشن رمضان با چهار رویکرد جمع‌آوری مساعدت برای کمک به ایتام، خانواده مستمند و بیماران زمین‌گیر، جذب خیران گمنام شهرستان، تجلیل از خیران، نیکوکاران و متمکنین شهرستان و توسعه فرهنگ نیکوکاری، احسان و انفاق در دومین روز ماه مبارک رمضان با حضور 200 خیر بابلی به میزبانی خود خیران برگزارمی‌شود.

وی از اجرا طرح مفتاح الجنه در ماه مبارک رمضان با حضور مسؤولان و خیران خبر داد و افزود: در این طرح از 60 خانواده تحت پوشش بخصوص بیماران زمین‌گیر و صعب‌العلاج بازدید و دلجویی می‌شود که یک روز نیز با حضور مدیرکل کمیته امداد مازندران از سه خانواده بابلی و سه خانواده بخش بندپی بابل بازدید می‌شود.

سرپرست کمیته امداد بابل تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که امسالهمزمان با استان برای نخستین‌بار در بابل اجرا می‌شود اجرا طرح سفره ساده در منزل یکی از مددجویان با حضور مسؤولان و خیران با هزینه کمیته امداد بابل است.

جعفری خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه این اداره حضور روحانی زکات کمیته امداد در مساجد سطح شهرستان، با هماهنگی ائمه جماعات برایجلب کمک مردم و همچنین توسعه فرهنگ احسان و نیکوکاری در این ماه مبارک است.

وی انجام مکاتبات با اصناف، بزرگان و خیران برای کمک به خانواده تحت پوشش، مکاتبات با ائمه جمعه شهرستان و تابعه در تریبون جمعه برای کمک به مددجویان را از دیگر برنامه محوری این اداره برشمرد.

جعفری از اجرا برنامه حامی یابی در شبهای لیالی قدر در سطح شهرستان خبر داد و اضافه کرد: در این طرح همکاران ما در ماه مبارک رمضان با حضور در نماز جمعه و مساجد شاخص شهرستان و حضور در راهپیمایی روز قدس و پایگاه‌ها اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی و فطریه می‌کنند.

سرپرست کمیته امداد بابل ادامه داد: در این ماه  توزیع کیسه همیان مولا به تعداد هزار و 500 عدد به ارزش ریالی هر سبد 50 هزار تومان برای هزار و 500 خانوار تحت پوشش داریم.

جعفری افزود: توزیع سبد کالا در شهرستان و بخش‌های تابعه برای 700 خانوار به ارزش ریالی هر سبد50 هزار تومان از دیگر برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه هفت مرکز نیکوکاری در بابل فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: این مراکز به مناسبت ماه مبارک رمضان حدود 3 هزار سبدکالا به ارزش ریالی 100 میلیون تومان بین مددجویان تحت پوشش توزیع می‌کنند.

جعفری با اشاره به اینکه شهرستان بابل دارای 8 هزار و 500 خانوار تحت پوشش که بیش از 17 هزار نفر است، افزود: کمیته امداد شهرستان بابل دارای 4 هزار و 980 حامی، هزار و 210 یتیم و محسنین است.

وی میزان مشارکت مردمی را در سال 95 حدود 93 میلیارد و 909 میلیون و 842 هزار ریال برشمرد و اظهار کرد: تمام این مبلغ صرف خانواده‌های نیازمندشد.

سرپرست کمیته امداد بابل با اشاره به اینکه تعداد 689 نفر به مبلغ 9 میلیارد و 526 میلیون تومان از وام قرض‌الحسنه این نهاد در سال 95 تحت عنوان وام کارگشایی بهره‌مند شدند، گفت: در سال گذشته 12 میلیارد و 574 میلیون و 666 هزار و 922 ریال تحت عنوان زکات در سطح منطقه جمع‌آوری شد که برای نوسازی و بهسازی مساجد و کمک هزینه معیشت محرومان هزینه شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار