خبرهای داغ:
طی ماه مبارک رمضان در سپاه ناحیه قزوین برگزار می گردد:
به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان کلاس‌های اخلاق و نورمبین در سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۶۴۸۸۷
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سید‌محمد حسن بابایی مسؤول عقیدتی سپاه ناحیه امام حسن‌مجتبی‌(ع) در خصوص عملکرد حوزه عقیدتی در سال 95 گفت: فعالیت‌های عقیدتی حول دو محور سپاه و بسیج است.

وی افزود: از اهم برنامه‌ای این حوزه به خصوص در هفته عقیدتی برگزاری کلاس‌های نور مبین یا هم‌اندیشی قرآن، حفظ قرآن و کلاس‌های اخلاق برای پاسداران و سربازان است.

مسؤول عقیدتی سپاه ناحیه امام حسن‌مجتبی‌(ع) قزوین یادآور شد: اعزام پاسداران به همراه خانواده و سربازان برای شرکت در دوره‌های تربیت تعالی به قم و مشهد از دیگر برنامه‌های این حوزه است.

بابایی تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های اخلاق و نورمبین در ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه‌های این حوزه بوده که ویژه پاسداران و سربازان است.

وی بیان کرد: کلاس‌هایی که امسال در ماه رمضان برگزار می‌شود با محوریت آیات مربوط به امر به معروف است.

مسؤول عقیدتی سپاه ناحیه امام حسن‌مجتبی‌(ع) قزوین ادامه داد: دوره‌های آموزش قرآن کریم برای بسیجیان و پاسداران و سربازان، مشاوره فردی برای پاسداران در خصوص بحث‌های اعتقادی و خانواده، دیدار با خانواده‌های شهدا، جلسه هم‌اندیشی اساتید در سپاه، همایش حکمت مطهر در خصوص هفته عقیدتی و برگزاری نمایشگاه کتاب در سال 95 و امسال از دیگر برنامه‌های حوزه عقیدتی سپاه بوده است.

بابایی در خصوص فعالیت‌های عقیدتی در حوزه بسیج مطرح کرد: 26 حوزه بسیج در ناحیه وجود دارد که در هر حوزه یک نماینده عقیدتی مشغول فعالیت است.

این مسؤول بیان کرد: از برنامه‌های عقیدتی در حوزه مقاومت بسیجیان برگزاری دوره‌های تربیت عالی از طریق اعزام بسیجیان به همراه خانواده به مشهد به مدت یک هفته است.

مسؤول عقیدتی سپاه ناحیه امام حسن‌مجتبی‌(ع( قزوین اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های عقیدتی در حوزه بسیج، دوره آموزشیاری قرآن کریم به مدت یک‌ماه برای بسیجیان است که از طریق فراخوان سپاه انجام می‌شود و در پایان دوره از سوی تبلیغات اسلامی گواهی به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

بابایی تشریح کرد: برگزاری همایش ماهانه مدیران عقیدتی با رابطان عقیدتی حوزه‌ها، برگزاری دوره‌های تربیت و تعالی، برگزاری دوره‌های سخنرانی در حوزه‌های مقاومت بسیج که از سوی عقیدتی سپاه مشخص می‌شود از دیگر برنامه‌های این حوزه است.

وی در خصوص فعالیت‌های عقیدتی در آموزش و پرورش گفت: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ به شبهات در حوزه عقیدتی در سطح مدارس راهنمایی و دبیرستان که از طریق مربیان غیرسازمانی سپاه و بسیج صورت می‌گیرد.

مسؤول عقیدتی ناحیه امام حسن‌مجتبی‌(ع) قزوین عنوان کرد: مربیان غیرسازمانی بعد از طی دوره های مربوطه از سوی عقیدتی سپاه، در آموزش و پرورش مشغول فعالیت می‌شوند.

بابایی بیان کرد: برنامه‌های گفته شده همگی فعالیت‌هایی بود که در هفته عقیدتی در سال 95 انجام شده و امسال هم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، به خوبی اجرا شد.

این مسؤول ادامه داد: اصلی‌ترین برنامه عقیدتی در خصوص حکمت مطهر بود که در هفته عقیدتی با برگزاری همایشی با حضور پاسداران و بسیجیان صورت گرفت.

مسؤول عقیدتی سپاه ناحیه امام حسن‌مجتبی‌(ع) قزوین در پایان خاطرنشان کرد: در همایش حکمت مطهر همچون سال‌های گذشته از مربیان سازمانی و غیرسازمانی عقیدتی همچنین از مدیران نمونه و رابطان نمایندگی و اصحاب رسانه تقدیر شد.

1008/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها