اگر دولت همانند برجام برای بیکاری، معیشت مردم و ایجاد شغل وقت می‌گذاشت وضعیت کشور خیلی بهتر بود.
کد خبر: ۸۸۶۴۸۸۲
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضوی  اظهار کرد: تقوا باعث عزت‌مندی در دنیا و آخرت می‌شود و انسان با تقوا هراسی از روز قیامت ندارد.

وی افزود: تقوا از بهترین و زیباترین لباسی است که سراسر زیبایی می‌آورد و کهنگی در آن وجود ندارد.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه ماه رمضان برترین ماه خداوند بوده و انسان‌ها با روزه‌داری و پرهیزکاری در آن تمرین ارتقای تقوا دارند، تصریح کرد: روزه باعث تقویت اراده شده و باعث می‌شود تا سر تسلیم مقابل شیاطین باطنی و ظاهری فرود نیاوریم.

این مسؤول با بیان اینکه مؤمنان درگاه خداوند حدود 18 ساعت در روز را با روزه‌داری بر آنچه حلال است چشم می‌بندند، یادآور شد: این مهم باعث تقویت اراده می‌شود.

مرتضوی با بیان اینکه روزه همانطور که بر گذشتگان واجب بوده بر ما هم واجب است تا اهل تقوا و کرامت باشیم، خاطرنشان کرد: روزه موجب ایمان و تقوای انسان‌ها است البته زمانی که ایمان تقویت شود زمینه برای تقوا فراهم شده و دنیا هم برای قیامت معنا می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه روزه، تقوا و خداترسی در ظاهر و باطن را ایجاد می‌کند، ادامه داد: هر چند امروزه بازار دین‌فروشی پررونق بوده و دین‎فروشان فراوان هستند.

مرتضوی با اعلام اینکه روزه تنها عبادت مخفی است، یادآور شد: وقتی اراده انسان تقویت شد بسیاری از خصلت‌های ناروا رخت بسته و همه زیبایی‌ها نقش‌آفرینی می‌کند.

امام جمعه آمل بیان کرد: رسول اکرم روزه را نصف صبر می‌داند هر چند با این امر دین‌داری، دین‌مداری و عمل به دین عملی می‌شود.

این مسؤول با اعلام برخورد جدی با روزه‌خواری در سطح شهر، افزود: متأسفانه روزه‌خواری علنی در خودروها و خیابان در سال‌های گذشته مشاهده می‌شد و حتی بساط روزه‌خواری در مغازه‌ها فراهم بود که در این زمان‌ها باید امر به معروف و نهی از منکر کرده و با لحنی زیبا و زبان خوش دست به تذکر بزنیم.

مرتضوی با تأکید بر اینکه تا فضا برای روزه‌خواران امن نباشد زمینه برای روزه‌خواری فراهم نمی‎شود، بیان کرد: اصل تذکر باید با زبان خوش باشد هر چند در این بین پیر، جوان، زن و مرد وظیفه دارند.

وی با اعلام اینکه در ماه رمضان باید به فکر سلامت جسم باشیم، گفت: در زمان افطار تا سحر از پرخوری پرهیز شود و کمتر از مواد پر قند و شیرینی بهره گرفته شود.

امام جمعه آمل با بیان اینکه انتخابات گذشته با حضور پر شور مردم نشان‌گر اتحاد و همدلی در کشور است، ادامه داد: پیروز اصلی انتخابات مردم هستند و رهبر انقلاب هم به این امر تأکید داشتند.

این مسؤول با بیان اینکه دشمنان قصد داشتند همانند سال 1388 فتنه‌انگیزی کرده و انتخابات کشورمان زیر سؤال ببرند، یادآور شد: دشمن اهداف شوم بسیاری در سر دارد هر چند شورای نگهبان هم در این بین به خوبی همانند گذشته به وظایف خود عمل کرد.

مرتضوی یادآور شد: رهبر انقلاب قبل از انتخابات دعوت به ایجاد اتحاد و همدلی کردند اگر چه در سال 1388 نیز کاندیداها و طرفداران آنها به اتحاد و همدلی روی می‌آوردند هزینه‌های هنگفتی نمی‌دادیم.

وی با اعلام اینکه رئیس جمهور به آنچه وعده داده عمل کند و در ارائه عملکرد 100 روزه بهانه نیاورد، خاطرنشان کرد: بر اساس وظیفه و عمل به منویات رهبر به دولت در پیمودن مسیر ارتقای کشور در راه اسلام کمک می‌کنیم و با همدلی و اتحاد قدم بر می‌داریم.

خطیب نماز جمعه آمل با اشاره به اینکه رئیس جمهور و دولتمردان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را سرلوحه امور قرار دهند، یادآور شد: اگر دولت همانند برجام برای بیکاری، معیشت مردم و ایجاد شغل وقت می‌گذاشت وضعیت کشور خیلی بهتر بود.

این مسؤول با تأکید بر اینکه رئیس جمهور همانند روزهای تبلیغات در طول مدت چهار سال خدمت با بازاریان، مردم، فرهنگیان، اقشار مختلف و صنعتگران نشست بگذارد و به درد آنها بپردازد، بیان کرد: سفر ترامپ بعد از انتخابات ایران به ریاض و ایجاد اتحادیه عرب دارای مفاهیم گوناگون است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: باید دولتمردان بیدار باشند و بدانند که هر لحظه آمریکا برای نابودی ایران برنامه‌های متعدد دارد.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس بدون حمایتی کشوری با دست خالی و امکانات ناچیز به واسطه ایمان، تقوا و اتحاد دست به پیروزی بزرگ زد، گفت: امروزه ایران در زمینه‌های مختلف خودکفا بوده و در مقابل تهدیدات دشمن کشوری بازدارنده است هر چند برخلاف برخی اظهارات شعار مرگ بر رژیم صهیونیستی از ایران جدا نمی‌شود و باید این افکار را از سر خارج کرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها