شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران در بیانیه‌ای ضمن اعلام انزجار از برخورد آل خلیفه با آیت‌الله شیخ عیسی قاسم و شیعیان بحرین تاکید کرد: سران عرب باید بدانند هم پیالگی با آمریکا و اسرائیل مایه ننگ عربستان، بحرین، مصر و امارات خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۶۴۸۷۵
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران در بیانیه‌ای ضمن اعلام انزجار از برخورد آل خلیفه با آیت الله شیخ عیسی قاسم و شیعیان بحرین تاکید کرد: سران عرب باید بدانند هم پیالگی با آمریکا و اسرائیل مایه ننگ عربستان و بحرین و مصر و امارات خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران با شعار حمایت از مظلومان در برابر ظالمان عالم تشکیل شد و همواره حمایت از مظلومان سرتاسر جهان در برابر مستکبران بین المللی را وظیفه خود دانسته و در این مسیر از هیچ توانی مضایقه نکرده است؛ این حمایت نه تنها امری اسلامی که امری انسانی است. امام خمینی(ره) دفاع از مظلوم در برابر زورگویان عالم را واجب و ضروری دانسته و خود را مدافع حقوق همه انسان‌ها می‌داند؛ حال این مظلوم چه در پاریس باشد یا بحرین فرقی نمی‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است:  امروز و پس از گذشت سالیان درازی از انقلاب اسلامی ایران، کشورهای منطقه و آزادگان جهان به تبعیت و الگوگیری از مبارزات انقلاب اسلامی با مستکبران جهانی دست به جنبش‌های آزادی‌خواهانه و ظلم‌ستیزانه در راستای تحقق اهداف اسلامی، ملی و مردمی خویش زده‌اند. کشورهای فلسطین، یمن، نیجریه، مصر، سوریه، لبنان و بحرین و دیگر کشورها در این سال‌ها درگیر مبارزه و دادخواهی در برابر زورگویان جهانی است که به پشتوانه مردم و در جهت استقلال و رهایی از یوغ ستمگران تا پای جان از آرما‌‌ن‌ها و رهایی از ظلم‌ها تلاش می‌کنند. هرچند که قدرت‌های بین المللی و مستکبران همواره از ترس فروپاشی قدرت پوشالی خود این حرکت‌ها را با شدیدترین واکنش‌ها و با کشتار هزاران زن و کودک سرکوب کرده‌اند و رهبران الهی آنها را به شهادت رسانده و بازداشت نموده‌اند، اما این حرکت‌های مردمی روز به روز مستحکم‌تر و با اراده مضاعف به مسیر خود ادامه داده است.

همچنین در این بیانیه تاکید شد: امروز در بحرین شاهد خشونت‌های رژیم سفاک آل خلیفه بر ضد مردم مظلوم، هشیار و مطالبه‌گر بحرین هستیم که به شهادت تعداد زیادی از مردم و نهایتا حصر و آزار رهبر معنوی و مبارز آنان حضرت آیت الله شیخ عیسی قاسم منجر گردیده است. این برخورد ظالمانه ماه‌ها است که شدیدتر و وحشیانه‌تر گردیده است تا در نهایت شب گذشته ماموران اموی صفت و بندگان و بردگان آمریکایی با یورش به خانه این رهبر آزاده و شهادت و بازداشت تعدادی از جوانان بحرینی، غمی دیگر بر دل‌های مردم و جوانان دانشجو گذاردند و ما دانشجویان هرگونه سکوت در برابر این اقدام پلیدانه و سفاکانه را خیانت به اسلام و مظلومین سراسر جهان می‌دانیم.

در بخش دیگری از این بیانیه اظهار شد: حال که جوانان بحرینی به راحتی اعدام و شکنجه می‌شوند، حال که مقابله و برخوردهای کثیف رژیم ملعون آل خلیفه به حدی رسیده است که رهبر آزاده، دلسوز، غیر مسلح و مردمی بحرین حضرت آیت الله شیخ عیسی قاسم با دلایل غیر قابل قبول محاکمه گردیده و با جسارت هر چه تمام‌تر به منزل ایشان تعرض گردیده شده است؛ آیا نبایستی علیه اقدامات دردآور این رژیم واکنشی نشان داد؟

 همچنین در این بیانیه خاطر نشان شد: قطعا سکوت در برابر این اقدام، سرنوشتی جز آنچه برای شیخ زاکزاکی در نیجریه و شیخ نمر در حجاز به بار آورد برای این شیخ جلیل القدر نیز رخ نخواهد داد. از همین رو جنبش دانشجویی به نمایندگی از مردم ایران و تمامی مظلومان عالم که چشم به انقلاب اسلامی دوخته‌اند، از دولت و‌ وزارت خارجه مطالبه می‌کند تا سریعا و با موضعی مقتدرانه و انقلابی نسبت به مظلومیت‌های برادران‌مان در بحرین واکنش درخور و انقلابی نشان داده و هرچه سریعتر پیگیر وضعیت رهبر معنوی بحرین حضرت آیت الله شیخ عیسی قاسم شود.

در بخش دیگری از این بیانیه بیان شد: از سویی دیگر جنبش دانشجویی این اقدام را بی‌ارتباط با سفر رئیس جمهور منفور آمریکا به منطقه نمی‌داند. سران عرب نیز باید بدانند این هم پیالگی با آمریکا و اسرائیل مایه ننگ عربستان و بحرین و مصر و امارات خواهد بود. دولت جمهوری اسلامی بداند در صورت مقابله جدی با این تعاملات بایستی شاهد اتفاقات دیگر در لبنان و غزه و یمن و دیگر کشورهای منطقه باشد. قطعا این برخورد قاطعانه با توهم فشارهای ایمیلی و توییتری از سوی مسئولان امر محقق نخواهد شد و اقدام عزتمندانه را می‌طلبد.

همچنین در این بیانیه تصریح شد: در طول این دولت سخت‌ترین فشارها به مسلمانان جهان وارد شد، از بحرین و عربستان و نیجریه و سوریه و یمن، تا آذربایجان و تاجیکستان و میانمار اما دستگاه ضعیف و منفعل دیپلماسی در هیچ کدام از موارد اقدام درخور و مؤثری انجام نداده، که این خود موجب دلسردی و بدبینی مسلمانان نسبت به انقلاب اسلامی و دولت مستقر شده است.

در این بیانیه آمده است: دولت نه تنها خود اقدام موثری انجام نمی‌دهد، بلکه مانع اعتراضات مسالمت آمیز دانشجویان می‌گردد. در طول این دولت بارها برای دفاع از منافع ملت ایران یا سایر ملت‌های مسلمان درخواست تجمع مسالمت آمیز داده شده که هر بار یا با آن مخالف شده یا ساعاتی قبل از برگزاری تجمع، مجوز را باطل کرده‌اند.

در انتهای این بیانیه اظهار شد: در نهایت، شورای تبیین مواضع دانشجویی به نشانه اعتراض علیه این اقدام ضد حقوق بشری و در راستای حمایت از مظلومان،، خواستار مجوز تجمع مسالمت آمیز مقابل سازمان ملل جهت رساندن صدای مظلومیت مردم بحرین به گوش جهانیان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات