مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

ارائه درمان اثربخشی به مددجویان با فعالیت جهادی و تفکر بسیجی امکان می پذیرد

با تغییر نگرش در کار و با فعالیت جهادی و داشتن تفکر بسیجی خدمات اثربخشی به مددجویان در حوزه بهداشت و درمان ارائه خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۶۴۸۴۰
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع کارشناسان بهداشت و درمان شهرستانها، ضمن ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده در حوزه بهداشت ودرمان به مددجویان تحت حمایت این نهاد برفعالیت اثربخش در این حوزه برای ارائه خدمات مطلوب و کارآمد به جامعه هدف تاکید کرد، گفت: برای ارائه خدمات موثر به جامعه هدف در حوزه بهداشت و درمان نیاز است همدلی لازم بین مجموعه وجود داشته باشد.

هدایت صفری افزود: با تغییر نگرش در کار و با فعالیت جهادی و داشتن تفکر بسیجی خدمات اثربخشی به مددجویان در حوزه بهداشت و درمان ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف حوزه درمان خانواده هایی هستند که بر اثر بیماری و مشکلات ناشی از آن سخت در تنگنا هستند، اظهار داشت: وظیفه ما در قبال خانواده های تحت حمایت دارای بیمار این است که با نگاه مسئولانه به کار و فعالیت اثربخش و استفاده از تمامی ظرفیت ها کاری بکنیم که این افراد رنج دیگری به جز رنج بیماری را تحمل نکنند.

صفری تصریح کرد: بااین نگاه و استفاده از ظرفیت خیران و موسسات خیریه فعال در این بخش خدمات اثربخش و کارآمدی به بیماران نیازمند تحت پوشش کمیته امداد ارائه خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد هشت هزار و 417 نفر از خدمات بیمه ای کمیته امداد استان بهره مند هستند، افزود: با برنامه ریزی صحیح و فعالیت مناسب در حوزه درمان و با نگاه پیشگیرانه سطح سلامت این گروه از جامعه هدف ارتقاء خواهد یافت .

وی به اجرای طرح پزشک خانواده در کمیته امداد به منظور ارائه خدمات مطلوب به خانواده های تحت حمایت نیز اشاره کرد و گفت: به منظور رفع مشکلات درمانی خانواده های تحت حمایت این نهاد با 78 مرکز درمانی در استان قرارداد همکاری منعقد شده است .

صفری همچنین اظهار کرد : یکی از مهم ترین مزایای اجرای طرح پزشک خانواده ضمن شناسایی مشکلات درمانی جامعه هدف و رفع این مشکلات ، از بار مراجعات مکرر نیز به مراکز درمانی کاسته می شود .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان یکی دیگر از خدمات موثر کمیته امداد در حوزه بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد را کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال عنوان کرد و ادامه داد: سهمیه استان در این بخش، کمک به بهبود تغذیه یک هزار و 100 کودک نیازمند است که در حال حاضر تعداد یک هزار و 42 نفر از این خدمت در استان بهره مند هستند .

صفری تاکید کرد: باید با بازنگری مجدد در پرونده ها و تعامل اثر بخش با دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت روستایی سقف اعلامی در این طرح در سال جاری به طور کامل پوشش داده شود.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح حمایت تغذیه ای کودکان زیر پنج سال باید دقت های لازم برای ارائه خدمات مطلوب و موثر به این گروه از جامعه هدف انجام شود، ادامه داد: با اعمال نظارت در این بخش و رصد و پایش مستمر این خانواده ها بهره وری این طرح افزایش یافته و خدمات کمیته امداد در رفع سوء تغذیه این کودکان کارآمد تر خواهدشد .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه تعداد بیماران خاص، صعب العلاج و سرطانی تحت حمایت این نهاد را 768 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 704 نفر بیمار صعب العلاج ، سرطانی و دارای مشکلات جسمی و حرکتی بوده و 64 نفر نیز دارای بیماری های خاص از جمله ام اس و بیماران دیالیزی هستند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت مردمی برای خدمت رسانی اثربخش به این بیماران، تصریح کرد: مهم ترین نقطه امید و تکیه گاه کمیته امداد و بزرگترین سرمایه اجتماعی این نهاد مردم هستند و تبیین صحیح نیازها موجب خواهد شد مشارکت مردم نیز در کمک به بیماران خاص ، صعب العلاج و سرطانی افزایش یابد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار