آیت‌الله سید محمد حسینی همدانی گفت: این طرح توسط یونسکو برای آموزش‌وپرورش جهان نوشته‌شده و البته بعضی از مطالب آن‌هم خوب و کاربردی است؛ ولی برآیند این مطالب استعمار و سلطه کشورهاست؛ درواقع پذیرش ۲۰۳۰، یک “برجام فرهنگی” است و حتی شنیدم که بعضی کشورها و به قولی خود آمریکا هم این سند را امضا نکرده است.
کد خبر: ۸۸۶۴۷۶۸
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن رعایت خود و همگان به تقوای الهی، به ادامه‌ی بحث تهمت، به‌عنوان یکی از آفات زبان پرداخته و بیان داشت: تهمت یکی از مسائل در حوزه اخلاق است که به دلیل اهمیت بالا، مجازات و تعزیر قانونی نیز برای آن وضع‌شده و طبق بیان امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) تکرار آن توفیق توبه را از انسان سلب می‌نماید.

پذیرش ۲۰۳۰، یک

آیت‌الله سید محمد حسینی همدانی اظهار داشت: تهمت عدالت اجتماعی را از میان برده و هرج‌ومرج ایجاد می‌کند؛ اعتمادها را تخریب کرده و موجب کینه و عداوت می‌گردد.

امام‌جمعه کرج در خطبه دوم نماز با تبریک حلول ماه مبارک رمضان در هفته آتی بیان داشت: روزه ماه رمضان، یکی از بزرگ‌ترین عوامل تقویت تقوا به‌عنوان بهترین توشه آخرتی انسان است.

وی تأکید کرد: در این ماه، خانواده‌ها توجه ویژه‌ای به فرزندان خود، بخصوص "روزه اولی” ها داشته و روزه‌داری و عبادت در ماه رمضان را تبدیل به خاطره‌ای شیرین برای آنان نمایند که آثار خیر این عمل برای خانواده و اجتماع ماندگار خواهد بود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تشکر از مشارکت ۷۳ درصدی در انتخابات اخیر، گفت: حرکت عظیم مردم در جمعه گذشته، حماسه‌ای دیگر را خلق کرد و سرمایه ملی جمهوری اسلامی ایران را افزایش داد.

وی با تشکر از حضور مردم البرز برای حضور بی حاشیه و پرشور در انتخابات، اظهار داشت: درعین‌حال باید تشکر کرد از مؤمنین و انقلابیون عزیزی که نسبت به همه تخلفات و بی‌تدبیری‌ها و ایجاد نارضایتی‌ها حوصله کردند و دغدغه مند نسبت به مصالح نظام، مطالبات خود را از مراجع قانونی و شورای نگهبان و نه در کف خیابان خواستند و اجازه فتنه‌گری و خسارت و از بین بردن امنیت جامعه را به معاندان نظام ندادند.

وی افزود: توجه دارید که دستور کار عده‌ای برای از بین بردن اثر فتنه ۸۸ این بود که تا می‌توانید در این انتخابات تخلف کنید که نظام دچار چالش شود و اگر هشیاری حزب‌الله و مردم ولایت مدار نبود و این حربه را خنثی نکرده بود احتمال فتنه عظیمی می‌رفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان ساخت: ولو تخلفات انجام‌شده، منجر به تغییر نتیجه انتخابات هم نشود، باید با عاملان آن در هر رتبه و منصب و مقامی برخورد قانونی شود و مصلحت‌اندیشی‌ها موجب بروز یک روند خلاف در کشور نشود که عده‌ای با سوءاستفاده از سازوکارها، برای از بین بردن حق‌الناس اقدام کنند.

وی تصریح کرد: حقوق مردم و آرایشان باید توسط شورای نگهبان صیانت شده و هر تخلفی صورت گرفته به‌جای خود بازگردانده شود؛ این تخلفات به‌قدری چشمگیر بوده که مجلس شورای اسلامی به شش وزیر مرتبط، نسبت به این تخلفات تذکر داد؛ لذا رسیدگی قاطعانه و بدون مصلحت‌اندیشی به این تخلفات، خواسته همه‌ی مردم است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به هشدار هفته گذشته خود راجع به سفر رئیس‌جمهور ایالات‌متحده به عربستان و بعضی کشورهای دیگر، یادآور شد: آمریکا با هدف حمله به سیاست‌های ایران و القای ایران هراسی، اقدام به متحد کردن کشورها علیه ایران کرده و از این کار چند هدف را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: ایالات‌متحده به دنبال این است که اولاً بتواند نیروهایش را در این منطقه حفظ کند، ثانیاً، پایگاه‌های مستقیم یا نیابتی برای حضور خود در منطقه داشته باشد و ثالثاً با فروش سلاح در حجم‌های بالا، خزانه خالی خود را پر کند.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: دیدید که بی‌سابقه‌ترین قرارداد فروش سلاح به ارزش بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار در حوزه‌های آبی، خاکی و هوایی بین عربستان و آمریکا منعقد شد و آن‌هم درست در زمان انتخابات ایران و شعارهایی که در این انتخابات داده می‌شد که سایه جنگ را از سر ایران برداشتیم و چه و چه…

وی ادامه داد: پادشاه عربستان، در حالی ایران را به صدور افراط‌گرایی اسلامی متهم کرده و این کشور را از زمان انقلاب اسلامی به‌عنوان طلایه‌دار تروریسم جهانی معرفی می‌کند که با کمک و همکاری صهیونیست‌های تروریست پرور، دستانش به خون زنان و مردان بی‌گناه آلوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: آمریکا از یک‌سو آل سعود سفاک را به بهانه مبارزه با تروریسم در منطقه، تجهیز می‌کند و از سوی دیگر تلاش می‌کند تا قدرت دفاعی ما را به انحا مختلف از بین ببرد و دیدید که ابراز امیدواری کردند تا پس از انتخاب در دور دوم، رئیس‌جمهور ایران به برنامه موشک بالستیک ایران پایان دهد و تغییر روابط بین‌المللی با ایران را مشروط به تعطیلی این برنامه کردند تا توان بازدارندگی ما را بگیرند.

وی ادامه داد: رسماً می‌گویند که ایران کشوری نیست که بشود به او احترام گذاشت و از سوی دیگر می‌گویند برای رابطه داشتن با ما، باید دست از حمایت سوریه و عراق بردارید تا عقبه‌ی استراتژیک ما را در دفاع از مرزهایمان نابود کنند.

وی یادآور شد: در همین فضا متأسفانه بعضی داخلی‌ها هم حرف‌هایی می‌زنند که دشمن‌شاد کن است؛ با امنیت ملی ایران بازی نکنید که امنیت، خط قرمز نظام است.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: همه مردم و مسئولین نظام، بخصوص رئیس دولت باید حافظان امنیت و اقتدار کشور یعنی ارتش و سپاه و بسیج را تقویت و تکریم کنیم و تا می‌توانیم فرمان قران را عملی کنیم و نگذاریم دشمن حتی فکر تعرض به ما را داشته باشد و خدای‌نکرده دولت به‌سوی "برجام موشکی” حرکت نکند که این فکر هرگز در ایران تحقق نخواهد یافت.

وی تصریح کرد: در همین "برجام هسته‌ای” هم دیدی که چگونه است و اتفاقاً از روزی که این دولت جدید آمریکا مستقرشده است، هرماه تحریم جدیدی به تحریم‌های قبلی اضافه‌شده است.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه دشمنان بنایی جز نابودی اسلام و ایران ندارد و دائماً هم در حال نقشه کشیدن هستند، تصریح کرد: هدفشان نفوذ و تغییر در ارکان نظام اسلامی است و در همین راستا مدتی است به دنبال تغییر در سبک زندگی ما هستند؛ یعنی جهانی‌سازی، با هدف، پول، ایدئولوژی، فرهنگ و حتی کدخدای واحد که همه در همین مسیر هستند و یک نمونه‌ی آن در حوزه آموزش‌وپرورش، همین سند ۲۰۳۰ است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به هشدارهای سال گذشته خود راجع به این سند، اظهار داشت: بنده در ۲۲ بهمن راجع به مخاطرات این سند به‌اجمال مطالبی عرض کردم و بیشتر به این مسئله نپرداختم، اما متأسفانه در این مسئله به رهبری جفا شد و گفته شد که راجع به این سند به رهبری خبر ناقص و اشتباه رسیده است.

وی گفت: این چه حرف بی‌ربطی است؟! یک امام‌جمعه ده‌ها مبادی خبرگیری دارد، بعد شما رهبر جهان اسلام را متهم می‌کنید که به او خبر کذب می‌رسد؟! ثانیاً به طلاب عزیز حوزه‌های علمیه هم کم‌لطفی شد و متهم شدند که بدون فکر وارد عرصه شده‌اند و بدون اطلاع و بر اساس تحریک دیگران به شهر و روستاها رفته و مطالبی خلاف گفته‌اند.

امام‌جمعه کرج یادآور شد: گفته شما یعنی اینکه فکر می‌کنید این عزیزان عملکرد شما را در این مدت راجع به مقدسات اسلامی و حلال و حرام خدا نمی‌دانند؟! و برداشت‌های شما از کربلا و صلح امام حسن (ع) و امثال‌ذلک را ندیده‌اند؟!

وی بیان داشت: با توجه به مطالب مذکور و اینکه متأسفانه تلاش جدی می‌شود تا ذهن مردم را منحرف کنند، لازم است دوباره به‌عنوان طلبه‌ای که این سند را به‌طور دقیق مطالعه کرده است، نکاتی را به‌طور اجمال یادآور شوم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: چهارشنبه قبل از انتخابات، یک نامه به قید فوریت و در چند صفحه برای مراجع تقلید و نمایندگان رهبری در استان‌ها ارسال شد که به دست ما هم رسید و راجع به ۲۰۳۰ توضیحاتی داده بود که "این‌طور که گفته‌شده، نیست”، نکاتی بیان‌شده بود که در کل، تنها یک "توجیه” بود و البته به خاطر آرامش انتخابات، ما موضعی نگرفتیم.

وی بیان داشت: مقدمات قبول این سند مربوط به سال ۹۵ نیست و برای یکی دو سال قبل است، رئیس‌جمهور آن را امضا کرده و رئیس آموزش‌وپرورش وقت هم آن را امضا کرده، بعداً هیات دولت در ۲۵/۰۶/۹۵، با تشکیل کارگروهی اجرای آن را "الزامی” کرده است که نامه معاون اول رئیس‌جمهور را دیده‌اید و خودشان هم به این مسئله معترف هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: این سند ۵۹ بند، ۱۷ هدف اصلی و ۱۶۹ هدف ویژه دارد و یک پیمان‌نامه و تعهد است که البته آقایان آن را یک "توصیه” می‌نامند؛ البته توصیه‌ای که دولت دستور به اجرای "الزامی” آن داده است.

وی توضیح داد: این طرح توسط یونسکو برای آموزش‌وپرورش جهان نوشته‌شده و البته بعضی از مطالب آن‌هم خوب و کاربردی است؛ ولی برآیند این مطالب استعمار و سلطه کشورهاست؛ درواقع پذیرش ۲۰۳۰، یک "برجام فرهنگی” است و حتی شنیدم که بعضی کشورها و به قولی خود آمریکا هم این سند را امضا نکرده است.

امام‌جمعه کرج ادامه داد: درعین‌حال، این اسناد برای کشورهایی است که در حوزه آموزش‌وپرورش و تعلیم و تربیت، حرفی برای گفتن ندارند، نه برای جامعه‌ی اسلامی که از بدو تولد انسان تا لحظه فوت او برنامه دارد؛ مهم‌ترین ادعای آقایان در مورد این سند، که در آن نامه هم بر آن تأکید کرده‌اند، این است که ما این سند را با "حق تحفّظ” قبول کرده‌ایم، یعنی این سند با دین و فرهنگ ما مغایرت نداشته باشد؛ این حرف کاملاً غلط است، چون کسی که این سند را وضع کرده، تحفّظ شما را تا جایی قبول می‌کند که اصل سند زیر سؤال نرود؛ در غیر این صورت موردقبول طرف مقابل نخواهد بود.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: این ادعا در حالی است که کلماتی چون "خانواده”، "دین”، "خشونت” و "آموزش همگانی” و مسائلی ازاین‌دست که در این سند عنوان‌شده‌اند، همه دارای محمل و قابل ترجمه هستند؛ مثلاً تعریف "دین” در این سند، مجموعه‌ای از آداب‌ورسوم است که طبق این تعریف "فرقه‌های ضاله” موجود هم دین محسوب می‌شوند و آموزش‌ها نباید با مفاهیم این فرقه‌ها نیز مغایرت داشته باشد.

وی ادامه داد: "خانواده” در فرهنگ ما محدود به "زن و شوهر و فرزندان آن‌ها” است ولی در این سند، پیوندهای تعریف‌شده بین "دو زن” یا "دو مرد” یا حتی "انسان و حیوان” هم خانواده نامیده می‌شوند؛ مثلاً شما تحفظ کرده‌اید که مغایرت با خانواده نداشته باشد؟! او که مخالفتی ندارد، منتها تعریف خانواده چیست؟!

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: درس شهید فهمیده طبق همین سند از کتاب‌های درسی ما حذف شد، چون شهید فهمیده طبق مبانی این سند، یک انسان "خشونت‌طلب” است، در سن سیزده‌سالگی و این‌همه خشونت؟! حتی الآن می‌گویند آیات جهاد و شهادت هم باید از کتب درسی حذف شوند چون خشونت‌آفرین هستند و وقتی می‌گوییم این‌ها، جزو "دین ما هستند، پاسخ می‌شنویم که این‌ها در همه‌ی ادیان، به‌طور "عمومی” وجود ندارد و مثلاً فلان فرقه این مطالب را القا نمی‌کند.

وی اظهار داشت: درنهایت باید پرسید که اگر طبق ادعای شما این سند، تنها یک توصیه از سوی یونسکو است و تعهدآور نیست؛ چرا میگویید با "حق تحفّظ” آن را امضا کردیم؟! توصیه غیر تعهدآور که نیازی به حق تحفظ ندارد!

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: بعلاوه، ادعا شد که تاکنون این سند اجرایی نشده است، لذا به‌عنوان نمونه، بنابر اطّلاع، در ۱۷ فروردین و در دبستانی در اسلام‌شهر تهران، برای کلاس‌های اول تا سوم و چهارم تا ششم، در دو نوبت مجزا و در حضور فرستاده‌ی اداره آموزش‌وپرورش منطقه، "همان کتاب معروف” که در فضای مجازی فاش شد، با فیلم و عکس و تصاویر به دانش آموزان آموزش داده‌شده است.

وی گفت: دوستانه، خالصانه و از باب خیرخواهی از رئیس‌جمهور محترم درخواست می‌کنیم، در این دوره که مردم تفضل کردند و دوباره به ایشان اعتماد کردند، دست از تخریب، تحقیر، اتهام و توهین به رقبا بردارید و بدون شعارزدگی برای مسائل اصلی کشور و مسائل این‌گونه علاجی بیابید و با به کار گرفتن وزرایی جوان، انقلابی، کارا و کارآمد تلاش مضاعفی برای تقویت و پیشرفت کشور داشته باشید.

امام جمعه کرج در پایان خطبه های نما، جنایات آل خلیفه در بحرین و حکمی که علیه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور داده شده است را محکوم کرد.

منبع: سایت امام جمعه کرج

ارسال نظرات
پر بیننده ها