مصطفی برزگر
امام جمعه دهلران گفت: امروز مردم وظیفه دینی خود را انجام دادند و پای صندوق های رای آمدند، حال نوبت مسئولین است که با شعار به میدان نیایند، بلکه با اقدامی که دارای منفعت عمومی است به میدان بیایند.
کد خبر: ۸۸۶۴۶۵۲
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سید محسن موسوی، امام جمعه دهلران، در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: نهادهای فرهنگی و ادارات سطح شهرستان دهلران، لازم است که با تبلیغات مناسب، ماه رمضان را یادآوری کنند، زیرا ماه رمضان ماه خداست و باید به مؤمن این ماه عزیز یادآوری شود.

وی افزود: از هیأت امنای مساجد و حسینیه های سطح شهرستان به جد می خواهیم که مردم آزاری نکنند و فقط اذان در بلندگوها پخش کنند زیرا زیبنده نیست همسایه مسجد از صدای بلندگوی مسجد در امان نباشد.

امام جمعه دهلران بر پرسیدن سئوال شرعی از اهلش تاکید کرد و بیان نمود: با وجود تلفن ها و فضای مجازی و سایت های اینترنتی، امکان پرسیدن سئوال شرعی وجود دارد، فلذا هرکس مسأله شرعی دارد، باید از اهلش بپرسد زیرا دین یک موضوع عادی نیست.

وی از حرکت انقلابی مردم حزب الله و ولایتمدار ایران اسلامی در پای صندوق های رأی تشکر کرد و با بیان اینکه قطعاٌ پیروز میدان نظام و امت اسلامی است، عنوان نمود: در 29 اردیبهشت مردم عزیز ایران برای لبیک به شهدا، امام امت و مقام معظم رهبری و برای سربلندی نظام اسلامی و تقویت ارزش های دینی پای صندوق های رای آمدند و وظیفه دینی خود را انجام دادند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: در این بین کسانی بودند که اعتراضاتی داشتند، ولی به مراجع قانونی رفتند و اعتراض خود را قانوناٌ و عاقلانه تقدیم کردند و برگشتند.

خطیب جمعه دهلران به فتنه بزرگ سال 88 اشاره و با یادآوری قانون شکنان در انتخابات ریاست جمهوری شد و بیان نمود: عده ای ناجوان مردانه به میدان آمدند و اعتراض خود را در کف خیابان قرار دادند.

وی هجمه سنگین فتنه سال 88 را زیر سر فتنه گرانی چون موسوی، کروبی و خاتمی دانست و گفت: عده ای با لبیک به این فتنه گران به خیابان ریختند و خسارت بزرگی را به نظام وارد کردند.

امام جمعه دهلران تصریح کرد: نظام ما نظام الهی است، مرجع قانونی دارد، پس زیبنده نبود فرماندهی را به دست دشمنان و فتنه گران داد و برای براندازی این نظام خدایی نقشه کشید.

وی خواستار رسیدگی لازم به تخلفات انتخاباتی شد و افزود: بنا به گفته ی دبیر شورای نگهبان، متاسفانه تخلفاتی در انتخابات صورت گرفته و ما امیدواریم رسیدگی قاطع بعمل آید و با آن ها برخورد لازم و جدی صورت گیرد.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: در ایام انتخابات رقابت هایی انجام شد و به پایان رسید، امیداست که رقابت ها به رفاقت تبدیل بشود و برای آبادانی کشور و شهرمان باید همه رقابت ها را کنار زد و به فکر دوستی و برادری و صمیمیت برای نظام الهی باشیم و بهانه دست دشمن ندهیم.

وی ابراز داشت: از مدیران و کسانی که دست اندرکار هستند انتظار داریم که اگر کسی در تشکیلات آنها، بر میل آنها تبلیغاتی انجام نداد و در مسیر میل آنها و تفکر آنها نبود، با عزیزی رفتار کنند و آنها را عزیز بدارند، نه اینکه به گونه ای دیگر به آن نگاه کنند.

امام جمعه دهلران گفت: از برگزار کنندگان انتخابات اعم از ناظرین شورای نگهبان، هیأت اجرایی، بازرسین، نیروهای امنیتی و انتظامی، بسیج و... که دست اندکار انتخابات بودند که به نحو شایسته ای انتخابات برگزار شود تشکر می کنیم.

وی افزود: امروز مردم وظیفه دینی خود را انجام دادند و پای صندوق های رای آمدند، حال نوبت مسئولین است که با شعار به میدان نیایند، بلکه با اقدامی که دارای منفعت عمومی است به میدان بیایند و وعده های وجدانی بدهند.

خطیب جمعه دهلران تصریح نمود: در هر حال مردم در صحنه های مختلف همانند انتخابات به صحنه می آیند و جان خود را برای دفاع از نظام و سربلندی اسلام و انقلاب می دهند و در صحنه هستند، فلذا مسئولین باید قدر دان آنها باشند و به آنها خدمت صادقانه کنند.

وی بیان داشت: خطاب به مسئولان استان و وزیر بهداشت عرض می کنم که دیگه نباید بشنویم و برای ما پیامک بیاید که چرا بخاطر نبود پزشک زنان، زن حامله دهلرانی ساعت 4 صبح در بیمارستان دزفول پرسه بزند که ببیند می تواند بچه خود را سالم به دنیا بیاورد یا خیر؟

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: آقای استاندار که می گویید امام جمعه توقعات مردم را بالا می برد، این ها مشکلات مردم هستند که برای بنده پیامک می آید که امام جمعه شما باید پیگیر مشکلات مردم باشید.

وی افزود: تریبون مقدس نمازجمعه برای همین است که یادآوری کنم شما را برای آن مادری که معلوم نیست با این وضع حمل خود در این جاده به سلامت برسد یا نرسد و بچه خودش را در دزفول به دنیا بیاورد.

امام جمعه دهلران گفت: اگر پزشک متخصص به مرخصی می رود، باید برای او جایگزینی وجود داشته باشد تا خانواده های ما دغدغه نداشته باشند.

وی به سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان اشاره نمود و عنوان کرد: سفر ترامپ رئیس جمهور آمریکا به منطقه، یک سفر عجیب و یک فاجعه بزرگ بود که بیت المال مسلمین در عربستان سعودی به یغما رفت و بزرگترین هدیه را به ترامپ لامذهب کودک کش تقدیم کردند.

خطیب جمعه دهلران ابراز نمود: بر این مشرکین و ناعقلان سعودی ننگ باد که در کنار شما مردم مسلمان یمن وبا گرفته، مردم بحرین در این وضعیت هستند، اما شما در عربستان چه می کنید، فلذا امت های اسلامی باید بیدار شوند و اعتراض کنند.

وی از محضر برخی از مراجع بزرگوار تقلید که در مورد سند ننگین 2030 ورود پیدا کردند تشکر کرد و گفت: برخی از علمای مرجع تقلید به این موضوع بسیار مهم ورود کردند و سند 2030 را نوعی کاپیتولاسیون خواندند که می خواهد در ایران اسلامی اجرا بشود.

ارسال نظرات