امام جمعه بندرعباس گفت: فتح خرمشهر و پیروزی جبهه اسلام بر رژیم بعثی عراق که از سوی ده‌ها کشور مورد حمایت مستقیم قرار می‌گرفت، یک الگو در تاریخ مقاومت ملت ایران است.
کد خبر: ۸۸۶۴۶۲۰
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: یک مسأله کلی در اسلام وجود دارد که بکار بستن آن در زندگی می‌تواند تأثیرات فراوانی بر حیات فردی و اجتماعی انسان بگذارد و آن این است که اگر در رابطه با چیزی شک دارید، تا زمانی که به یقین نرسیده‌اید، جنبه مثبت آن را در نظر بگیرید و اساسا هیچ‌گاه یقین را با شک نشکنید بلکه سعی کنید تا یقین را با یقین محکم دیگری بشکنید و شک منفی را از خود دور کنید.

وی با اشاره به جایگاه ماه مبارک رمضان در نظام اجتماعی و دینی جامعه ایران، عنوان کرد: در تاریخ هیچ حاکمیتی به اندازه نظام جمهوری اسلامی برای ماه مبارک رمضان اهمیت قائل نبوده و این نشان از روح خداجوی ملت بزرگ ایران است و شما شاهد آن هستید که برای اثبات حلول ماه مبارک رمضان، دهها گروه تجسس به دنبال ماه می‌گردند تا دین و شریعت مردم به درستی و با استدلال و اثبات واقعی مورد صیانت قرار گیرد.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: به طور کلی نظام جمهوری اسلامی توجه ویژه‌ای به اصول اساسی دین مردم داشته و دارد. در همین فریضه حج شاهد هستیم که اقداماتی که برای انجام مناسب مناسک حج از سوی کاروان‌ها و با برنامه‌ریزی قبلی انجام می‌گیرد، موجب انجام شایسته فرایض می‌شود و روحانیون همراه کاروان به طور مستمر در کنار حجاج حضور دارند تا اعمال لازم به درستی انجام شوند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی به حماسه بزرگ فتح خرمشهر در سوم خرداد 1361 اشاره و خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر و پیروزی جبهه اسلام بر رژیم بعثی عراق که از سوی دهها کشور مورد حمایت مستقیم قرار می‌گرفت، یک الگو در تاریخ مقاومت ملت ایران است که هرگز فراموش نخواهد شد.

وی در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: خیلی‌ها با آمدن رمضان به غذاهای رنگارنگ می‌اندیشند اما رمضان ماه تقوا و ماه تقویت روح انسان است و باید زبان را کنترل کرده و غیبت و تهمت را از زندگی خودمان دور کنیم.

به گزارش فارس، پیش از خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس، حاج محمد انصاری از موذنان مطرح استان هرمزگان و کشورمان دقایقی را با تلاوت زیبای خود، حال و هوایی روحانی به مراسم امروز نماز جمعه بخشید که با تحسین نمازگزاران همراه بود.

ارسال نظرات