خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

جنگ امروز جنگ گرگ و ميش است/ مردم برنده انتخابات هستند نه یک حزب

امام جمعه همدان گفت: جنگ امروز، جنگ گرگ و ميش است و اگر سلاح نباشد نابودي، سرنوشت ما است.
کد خبر: ۸۸۶۴۵۸۷
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آيت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدي در خطبه‌هاي نماز جمعه شهر همدان، با اشاره به فضائل ماه مبارك رمضان تصريح كرد: تمام فلسفه ماه مبارك رمضان، آيه «لعلّكم تتقون» است به طوریکه ماه خدا با يك دنيا رحمت به شما روي آورده است، هر چند درك فضيلت‌هاي اين ماه از عهده ما بر نمي‌آيد.

وی افزود: روزه‌داران اگر در كنار روزه از ساير گناهان پرهيز كنند تمام گناهان يك عمر انسان در ماه رمضان بخشيده مي‌شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ماه رمضان، بهار تلاوت قرآن است كه ثواب تلاوت يك آيه برابر ثواب ختم قرآن است، ادامه داد: «رمض» در لغت غرب به معناي سوزاندن است به اين علت ماه رمضان را ماه بخشودن گناه ناميده‌اند.

طه‌محمدی اضافه کرد: در ماه رمضان است كه روح انسان اعتلاء مي‌يابد به طوریکه روزه‌داري سپر آتش جهنم بوده و روزه‌داران در قيامت بيمه هستند.

وي با اشاره به اینکه در اين ماه نبايد كوچك‌ترين اذيت و آزاري به خلق خدا رساند، عنوان کرد: بيشتر امراض ناشي از عدم رعايت رژيم غذايي سالم است كه با روزه‌داري اين مهم تحقق مي‌يابد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: روزه‌داري خوي و خصلت درندگي و شيطاني را به مرور از بين مي‌برد در نتيجه خوي ملك و فرشتگان در انسان رشد و خداوند در زندگي تجلي مي‌يابد.

وی با تأکید بر اینکه افطار دادن يك نفر، برابر با روزه‌داري همان فرد روزه‌گيرنده است، خاطرنشان کرد: سعي بر درك فلسفه و تمام آداب ماه مبارك شود و عاميانه روزه‌دار نباشيم چرا که در خزانه خداوند چيزي ارزشمندتر از گرسنگي نيست.

وي در خطبه‌هاي دوم با اشاره به خطراتي كه اسلام را تهديد مي‌كند، عنوان كرد: آمريكا با سفر به خاورميانه، ايران‌هراسي و شيعه‌هراسي را راه انداخته است اما طبق فرموده امام سجاد(ع) خداوند دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داده است به طوری که تمام دنيا ترامپ را ديوانه مي‌نامد.

طه‌محمدی اظهار کرد: منافع انگليس در بحرين است بنابراين آل‌خليفه ملعون به كمترين خواسته مردم كه همانا برگزاري يك انتخابات ساده است، توجه نمي‌كند و شيخ عيسي قاسم مظلوم را به اقامت اجباري مجبور كرده است.

وی اعلام کرد: غرب تروريست را به وجود آورد و رشد داد اما ايران را تروريست مي‌نامند بنابراین در اين شرايط وانفسا و سخت امت واحده بايد گوش به فرمان ولايت مطلقه فقيه امام خامنه‌اي بسپارند.

طه‌محمدي با اشاره به اینکه خرمشهر را خدا آزاد كرد چرا که يك عده انسان الهي جان بر كف كوشيدند و از جان و مال خود گذشتند، تصریح کرد: جنگ امروز، جنگ گرگ و ميش است و اگر سلاح نباشد نابودي، سرنوشت ما است.

وي با اشاره به انتخابات ٢٩ ارديبهشت گفت: برنده انتخابات، مردم هستند بنابراين نه برنده یک حزب خيلي از پيروزي خوشحال باشند چرا كه مسئوليت آنها دوچندان شده است و نه بازندگان ناراحت باشند؛ هر دو حزب سعي كنند شماتت و دشمني نكنند و فضا را ملتهب نسازند چرا كه دشمن از همين راه مي‌خواهد اتحاد امت اسلامي ايران را از هم بپاشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار