خبرهای داغ:
مدیر مؤسسه خیریه یتیم مجتبی(ع) گفت: همزمان با ماه ضیافت الهی، ۱۵۰ بسته آذوقه ماه رمضان در بین ایتام، زنان بی سرپرست و خانواده های نیازمند آران و بیدگل توزیع می شود.
کد خبر: ۸۸۶۴۵۱۴
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آران وبیدگل هدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ خیریه،گسترش فرهنگ نوع دوستی و انجام فعالیت های اجتماعی خواندو خاطر نشان کرد: این حرکت در واقع با تأسی از مولا علی(ع) و سیره عملی زندگی ایشان در یتیم نوازی و مهر به همنوع، انجام می شود.

وی، جامعه هدف این طرح را تمامی خانواده های نیازمند شناسایی شده از سوی مؤسسه که به دلیل فقر، قادر به تأمین نیازهای اولیه زندگی خود از جمله غذا نیستند خواند و اظهار داشت: ارزش هر بسته آذوقه غذایی رمضان این مؤسسه بین ۵۰۰تا ۷۰۰ هزار ریال و شامل برنج، مرغ، حبوبات، شکر، خرما و سایر مواد غذایی است.

مقنی افزود: هزینه تهیه و توزیع این بسته های غذایی از سوی افراد خیّر که عموما از مردم شهرستان هستند تامین می شود، لذا متقاضیان مشارکت در این امر خیر می توانند نذورات خود شامل هر یک از اقلام موجود در کیسه های آذوقه را به میزان وسع مالی خود تقبل و تحویل مؤسسه دهند و یا هزینه آن را جهت تهیه بسته به مؤسسه بپردازند.

مهدی مقنی، توزیع افطاری در بین نیازمندان را از دیگر فعالیت های این مؤسسه در ماه مبارک رمضان خواند و افزود: در رمضان سال گذشته، ۱۳ نوبت افطاری در بین خانواده های نیازمند توزیع شد و امسال انتظار داریم با کمک خیران و مردم، تعداد وعده های افطاری مؤسسه بویژه در هفته اکرام ایتام که از ۱۵ رمضان آغاز می شود، افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس یک سنت دیرینه در شهرستان آران و بیدگل در ایام شهادت امام علی(ع) دامداران شیر دام های خود را به صورت رایگان در بین همشهریان روزه دار توزیع می کنند، خاطر نشان کرد:امسال هم همچون سال های گذشته با کمک خیران و دامداران، به یاد کاسه های شیر یتیمان در شب های قدر، شیر نذری در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

مقنی افزود: همچنین بیش از ۱۰ مورد ختم کامل قرآن به نیت اموات دریافت و به نیازمندان سپرده شد تا با قرائت آن، هدیه مادی ختم قرآن،کمک خرج خانواده آنان در این ایام باشد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در رمضان گذشته با همکاری نانوایان شهرستان بیش از سه هزار قرص نان صلواتی طبخ و در پنج نوبت بین نیازمندان توزیع شد که امیدواریم این برنامه با کمک خیرین، امسال با قوّت بیشتری انجام پذیرد.

مهدی مقنی یادآور شد: این مؤسسه همچون سال های گذشته آماده دریافت کفاره روزه همشهریان برای اطعام فقرا و همچنین فطریه روزه داران ضیافت الهی برای تأمین مخارج نیازمندان است.

مدیر مؤسسه خیریه یتیم مجتبی(ع) اظهار داشت: این مؤسسه ۱۵۰ خانواده یتیم، زنان بی سرپرست و بد سرپرست و افراد نیازمند و کم درآمد را تحت پوشش دارد که ۶۵ نفر زن بی سرپرست و مابقی افراد کم درآمد، نیازمند و معلول هستند.

مقنی با اشاره به اینکه کلیه هزینه ها و برنامه های مؤسسه از محل کمک های مردمی تأمین می شود، خاطر نشان کرد: مؤسسه خیریه یتیم مجتبی(ع) در حال حاضر ۳۳کودک یتیم را تحت تکفل خود دارد که این افراد از سوی خیّرین با پرداخت مبالغی به صورت مستمری ماهانه حمایت می شوند.

وی افزود: این مؤسسه خیریه در ایام عید نوروز ۹۶ هم با کمک و مساعدت خیرین و مردم آران و بیدگل و تهیه۵۰۰ دست پوشاک و ۱۸۰ بسته سبد کالا و ۸۹ بسته لوازم التحریر، شادی را به کودکان و خانواده های نیازمند تحت پوشش هدیه کرد.

مدیر مؤسسه خیریه یتیم مجتبی (ع) تصریح کرد: افراد خیّر و نیکوکار برای ارایه کمک های خود به این مؤسسه می توانند به دفتر مؤسسه واقع در آران و بیدگل،خیابان حضرت ایالفضل(ع) کوچه شاهد هشتم بازارچه سنتی حضرت قاسم(ع) مراجعه و یا کمک های نقدی خود را از طریق شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۱۸۶۹۷۵۱۸۳۴ بانک رفاه واریز کنند.

یادآور می شود؛ مؤسسه خیریه یتیم مجتبی(ع) آران و بیدگل به شماره ثبت ۱۴۵ و تحت نظارت سازمان بهزیستی فعالیت می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها