معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی

رشد 38 درصدی مشارکت‌های مردمی در جشن نیکوکاری استان مرکزی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی گفت: سال گذشته کمک‌های مردمی استان مرکزی در جشن نیکوکاری رشد 38 درصدی داشته است.
کد خبر: ۸۸۶۴۴۴۹
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۱

ابوالفضل مرتضیان معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی؛ در جمع اصحاب رسانه با اشاره به رشد مشارکت‌های مردمی در استان گفت: سال 95 نسبت به سال 94 کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری رشد 38 درصدی داشت و بالغ بر 47 میلیارد ریال درآمد ایجاد شد.

وی افزود: رویکرد اساسی کمیته امداد کاهش میزان وابستگی به دولت و نزدیک شدن به مردم استف هرچه بیشتر بتوانیم سالانه 20 تا 25 درصد از این میزان وابستگی را کاهش دهیم به هدف مطلوب خواهیم رسید.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: در سال جاری شهرستان‌های تفرش و محلات را به عنوان پایلوت قرار دادیم تا به غیر از تامین مستمری مددجویان تحت حمایت مابقی خدمات را از منابع غیردولتی تامین کنیم.

مرتضیان ادامه داد: سال گذشته باتوجه به مشارکت مردم استان نزدیک به 32 میلیارد و 500 میلیون تومان در تمامی درآمد ایجاد شد.

وی افزود: از میزان مشارکت‌های مردمی در بخش صدقات بالغ بر 7 میلیارد تومان از 130 هزار مشترک صندوق صدقات خانگی و 11 هزار صندوق اماکن و معابر و بالغ بر 8 میلیارد و 600 میلیون تومان هم در طرح های اکرام ایتام و محسنین درآمد حاصل شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: متاسفانه سرانه پرداخت صدقات در استان مرکزی به ازای هر فرد ماهانه 400 تومان است که امیدواریم با فرهنگ سازی امسال این میزان را افزایش دهیم.

مرتضیان به کمک‌های جمع آوری شده در روز قدس برای مردم مظلوم فلسطین اشاره کرد و گفت: سال گذشته کمک های جمع آوری شده در استان برای این منظور زیر 10 میلیون تومان بوده که برای همین منظور نیز به صرف رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات