نماینده ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی:
نماینده ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی مهم‌ترین وظیفه بسیج را کار تربیتی دانست و گفت: مهم ترین کار بسیج کار تربیتی به ویژه در حوزه دانش‌آموزی است؛ معلم بسیجی باید بیشترین اهتمام را نسبت به تربیت فرزندان و جوانان شایسته و تاثیرگذار در عرصه اجتماع داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۶۴۴۲۷
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام محمدولی رضوی‌راد نماینده ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی در همایش کمیته‌های هماهنگی بسیج دانش‌آ‌موزی استان مرکزی که در کانون امام خمینی(ره) برگزار شد با ابراز امیدواری از اینکه همه از ماه مبارک رمضان بهره لازم را در جهت خودسازی داشته باشند، گفت: ما همه نیازمند خودسازی هستیم ولی کسانی که در حوزه تعلیم و تربیت فعالیت می‌کنند بیشتر نیازمند این مهم هستند.

وی افزود: یک پدر و مادر زمانی می‌توانند فرزندان شایسته‌ای را تربیت کنند که خود تربیت شده باشند کسانی که در وادی تعلیم و تربیت، که تعبیر قرآن تربیت و تعلیم است. تربیت مقدم بر تعلیم است هرچند رایج شده که می‌گوییم آموزش و پرورش ولی پرورش مقدم بر آموزش است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: تربیت مقدم بر تعلیم و یاد دادن و یادگرفتن است، یادگرفتن زمانی موثر است که افرادی که در این وادی ورود پیدا می‌کنند تربیت شده باشند در حقیقت همه مشکلات جامعه بشری از عدم توجه انسان به بحث تربیت نشات می‌گیرد.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به اینکه چه افرادی می‌توانند در جامعه منشا اثر باشند، گفت: وقتی انسانی تربیت شده باشد و خودسازی کرده باشد، علم بیاموزد و یاد بگیرد مجهولاتش را تبدیل به معلومات کند در خدمت به انسان‌ها موفق خواهد بود.

وی افزود: تمامی کسانی که در طول تاریخ منشا اثر، تحول فکری و منشا خدمات بزرگ در جامعه بوده‌اند کسانی بودند که در ابتدا تربیت شده‌اند که این تربیت یا تحت تاثیر تعالیم قرآن یا در فضای اجتماعی قرار گرفته‌اند و تربیت شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس به خاطر فضای جامعه و اندیشه‌ها و تفکرات حضرت امام خمینی(ره) جوانانی تربیت شدند که حافظ ناموس، عزت و شرف کشور بودند و کشور را حفظ کردند و پیش بردند و در مقابل آنان، کسانی که تربیت نشده بودند تنها به فکر غارت و چپاول مردم بودند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد ماه رمضان را بهترین زمان برای تربیت و خودسازی دانست و گفت: همه نیازمند تربیت هستیم که این ماه بهترین فرصت برای این مهم است، همه نیازمند اخلاق هستیم و متاسفانه شاهدیم که در اثر تربیت نشدن‌ها خیلی از این بی‌اخلاقی‌ها در بسیاری موارد بروز می‌کند.

وی افزود: الان نزدیک به 40 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد در چنین جامعه‌ای نباید شاهد چنین رفتارهای غیراخلاقی باشیم، اما متاسفانه وجود دارد و نشان از بی‌توجهی به تربیت و تزکیه و خودسازی است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: ما باید بیش‌ترین تلاش را صرف تربیت کنیم، کسانی می‌توانند در عرصه تربیت و بعد تعلیم موفق باشند که خودشان به آنچه که می‌گویند و بیان می‌کنندعامل باشند، اگر توجه کنیم می توانیم موفق باشیم.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد خطاب به جمع حاضر گفت: همه باید دست در دست هم دهیم تا نسلی تاثیرگذار را تربیت کنیم، همان کاری که امام خمینی(ره) انجام داد و این حرکت عظیم معنوی را در عصری که گفتند فاتحه معنویت و خداخواهی را خوانده‌ایم، به منصه ظهور رساند و جامعه را متحول و نهضت عظیم و انقلاب بزرگ را با حضور جوانان و نوجوانان رقم زد.

وی افزود: جوانانی در دوران انقلاب اسلامی به خاطر نفس قدسی حضرت امام خمینی(ره) تربیت شدند که در جامعه اثرگذار بودند و جنگ را هم مدیریت کردند، جنگی که به کشور ما به خاطر جنایت آمریکا در پشتیبانی از صدام تحمیل شد. البته امروز هم جنگ ادامه دارد ولی دشمنان دیگر قدرت تجاوز ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: امروز حضور شهدای مدافع حرم مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند، ما باید در ادامه راه شهدا دست به دست هم بدهیم تا وظیفه خود را بدانیم و با تمام وجود تلاش کنیم وظیفه مان را به سرانجام برسانیم.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد مهم‌ترین وظیفه بسیج را کار تربیتی دانست و گفت: مهم ترین کار بسیج کار تربیتی به ویژه در حوزه دانش‌آموزی است؛ معلم بسیجی باید بیشترین اهتمام را نسبت به تربیت فرزندان و جوانان شایسته و تاثیرگذار در عرصه اجتماع داشته باشد از این رو بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان را نمی توان از هم تفکیک کرد.

وی افزود: خوشبختانه معلمان فهمیده، دلسوز و علاقمند به سرنوشت جامعه در بسیج خدمت می‌کنند. در زمان دفاع مقدس هم اینگونه بود معلمان و دانش‌آموزان بسیاری برای دفاع از ارزش‌های اسلامی جان خود را تقدیم نظام کردند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: در شرایطی که دشمن اعتقادات و ارزش‌های ما را نشانه رفته و جوانان ما را مورد آماج حملات فرهنگی خود قرار داده است باید با همفکری به نحوه‌ای در آموزش و پرورش ورود کنیم که بتوانیم افراد تاثیرگذاری را برای مقابله با این تهاجم‌های فرهنگی تربیت کنیم.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با بیان اینکه بحث تهاجم فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری در همان سال‌های اولیه گوشزد شد، گفت: متاسفانه به رغم تمامی هشدارها در این زمینه از سوی مقام معظم رهبری انگونه که باید و شاید کار نشده است. در حقیقت تهاجم گسترده است و متاسفانه با وجود گستردگی این تهاجم، کم کار شده است باید متناسب با این تهاجمات فرهنگی تلاش کنیم و همراهی کنیم برای برون رفت از این فضایی که به وجود آمده است.

وی افزود: امروز نقاط قوت فراوانی در کشور وجود دارد که می‌شود بسترسازی کرد و با همدلی و هماهنگی پیش رفت، نقاط ضعف‌ها را بیشتر ببینیم و برطرف کنیم تا بتوانیم در عرصه تعلیم و تربیت تاثیرگذار باشیم و جوانانی شایسته و پیرو تفکر امام و رهبری تربیت کنیم تا جامعه را بسازیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود ضمن تبریک به مناسبت آزادسازی خرمشهر تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «خرمشهرها در پیش است». در حمله خرمشهر خاک مورد تهاجم قرار گرفت و شهر ویران شد ولی باز ساختیم ولی در خرمشهرهای مورد نظر مقام معظم رهبری، رفاه هم وجود دارد.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد گفت: اما آنچه مورد توجه مقام معظم رهبری است جبهه فرهنگی است که اعتقادات و باورها را نشانه گرفته باید تلاش کنیم تا انقلاب اسلامی را در مسیر رشد و پیشرفت خود قرار دهیم و مانع از توقف حرکت انقلاب شویم. و ان شاءالله این رسالت سنگین را ادا و انقلاب اسلامی را می‌توانیم پیش ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات