خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه سوم خرداد افتخار مکتب دفاعی انقلاب اسلامی بود گفت: نقش فرماندهان استان اصفهان از جمله شهیدان خرازی، کاظمی، شهبازی و همت در فتح خرمشهر که نماد مقاومت ملت ایران در مقابل متجاوز محسوب می شود نقش ویژه ای بود و ما اگر تاریخ چند هزار ساله کشور را ورق بزنیم چنین روزی را پیدا می کنیم
کد خبر: ۸۸۶۴۴۱۸
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان سردار غلامرضا سلیمانی به مناسبت سوم خرداد در جمع کارکنان سپاه استان گفت:انقلاب اسلامی دستاورد های فراوانی برای ملت ایران و برای جهان اسلام فراهم کرد و این دستاورد ها که بزرگترین آن تشکیل نظام اسلامی بود مهمترین مانع در پیش روی اهداف استکبار است و خود آمریکایی ها و اسرائیلی ها به این موضوع اذعان دارند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان یادآور شد: دفاع مقدس از جمله این مواجهه هایی بود که امریکا و هم پیمانانش با بکار گیری یکی از قدرت های دست نشانده منطقه ایی خود با هدف ساقط کردن انقلاب اسلامی تدارک دیدند.

سلیمانی افزود:دفاع مقدس در زمانی اتفاق افتاد که کشور بر اساس محاسبات مادی دنیوی به واسطه تازگی انقلاب، عدم انسجام ساختار‌‌های دفاعی کشور و انشقاق سیاسی به خاطر قراگرفتن بنی صدر به عنوان یک عنصر خائن و لیبرال در راس امور ضعیف بود، درچنین شرایطی ما باید دورراه را انتخاب می کردیم یا اینکه پای میز مذاکره می رفتیم و این به معنی دادن امتیاز به دشمن متجاوز بود یا اینکه باید می ایستادیم و مقاومت می کردیم.

سرتیپ دوم غلامرضا سلیمانی خاطر نشان کرد:ملت ایران راه ایستادگی را انتخاب کرد زمانی که خبر حمله صدام به محضر امام راحل (ره) آوردند امام در برنامه تلوزیونی فرمودند که دزدی آمده یک سنگی انداخته و ملت ایران چنان سیلی محکمی بر گوش صدام خواهند نواخت که دیگر نتواند از جایش بلند شودو سیلی ملت زمانی بود که صدام بالای چوبه دار رفت.

وی یادآور شد: در همان زمان دو تفکر در کشور بود یک تفکر لیبرالی با محوریت بنی صدر که مخالف حضور نیرو های مردمی در دفاع مقدس بود با این اصطلاح که جنگ پچه بازی نیست و تفکر دیگر این بود که امثال شهید حسن باقری را به عنوان یک نخبه ی نظامی معجزه انقلاب می دانستند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: با این تفاسیر در زمان بنی صدر هیچ یک از عملیات های نظامی موفقیت آمیز نبود و اولین عملیات موفق در دفاع مقدس عملیات فرمانده کل قوا خمینی روح خدا همزمان با شب عزل بنی صدر به پیشنهاد سردار رحیم صفوی با همراهی نیرو های اصفهان اتفاق افتاد و این تفکر که نباید از نیرو های مردمی استفاده کرد و جنگ باید کلاسیک باشد از دور خارج شد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه با عزل بنی صدر تفکر لیبرالی از عرصه دفاع مقدس خارج شد گفت: عملیات فرمانده کل قوا بدون بکارگیری تجهیزات آنچنانی و لشکر های زرهی و نیرو مخصوص و با دست خالی انجام شد و سر آغار ورود تفکر علوی و عاشورایی یعنی تفکر بسیجی به اتاق های جنگ بود.

وی یادآور شد:در مهر ماه همان سال عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان انجام شد بعد از آن عملیات طریق القدس و آزاد سازی بستان در آذر ماه و سپس عملیات فتح المبین در پایان سال 60 انجام شد و مناطق مهمی در عین خوش دزفول آزاد شدند و این سه عملیات در یک مدت کوتاه شش ماهه انجام گرفت در حالی که بنی صدر حتی یک وجب از مناطق اشغال شده را آزاد نکرد.

این فرمانده دفاع مقدس گفت: پس از انجام عملیات بیت المقدس عراق در در همان هفته اول فشار سنگینی برای باز پس گیری وارد کرد و صحنه های شگفت انگیزی در منطقه شکل گرفت از جمله مقاومت جانانه سردار شهید حسین قجه‌ای که افتخارات فراوانی آفرید و در همان جا نیز به شهادت رسید و می توان گفت قهرمان مقاومت در مرحله اول این عملیات شهید قجه ایی بود.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه این عملیات افتخار مکتب دفاعی انقلاب اسلامی بود گفت : و در یک مصاف 23 سه روزه‌ عملیات بسیار فوق العاده صورت گرفت و 19 هزار اسیر دهها هزار تلفات از دشمن و دهها هزار تجهیزات غنیمتی و حدود 6 کیلومتر مربع از خاک میهن اشغال شده از دشمن گرفته شد.

سردار سلیمانی خاطر نشان کرد:نقش فرماندهان استان اصفهان از جمله شهیدان خرازی، کاظمی، شهبازی و همت در فتح خرمشهر که نماد مقاومت ملت ایران در مقابل متجاوز محسوب می شود نقش ویژه ای بود و ما اگر تاریخ چند هزار ساله کشور را ورق بزنیم چنین روزی را پیدا می کنیم.

وی افزود:چنین حادثه ای در سایه انقلاب اسلامی و با مدیریت الهی ولایت فقه بدست آمده و این که ما یوم اللهی مانند سوم خرداد داریم، موضوع ساده ای نیست و ما حق آن را ادا نکریم ، و پرداختن به آن محصور شده در همین جلساتی که ما برای آن برگزار می کنیم.

سلیمانی گفت:جوانان و مردانی از این ملت رفتند و جان خود را فدا کردند و حتی کسانی که بعد از سوم خرداد وارد میدان نبرد شدند و به شهادت رسیدند همه برای تثبیت سوم خرداد بود برای اینکه به دنیا بفهمانند ملت ایران حق دفاع داشته و در این دفاع بر حق بوده است.

سرتیپ دوم غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه و دستاورد های این عملیات از لحاظ بین اللملی و داخلی بسیار وسیع بود گفت:ما معتقدیم همه پیروزی های دفاع مقدس نصرت الهی بوده و این نصرت الهی شامل اراده های پولادین برآمده از روحیه های معنوی می شود.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه خیلی ها در داخل و خارج از کشور دوست دارند این روز و یوم الله های دیگر ما به فراموشی سپرده شود هشدارد داد: حتی برخی این مقاومت ها را به عنوان خشونت طلبی معرفی می کنند.

وی گفت: این سوال که چرا ما بعد از فتح خرمشهر جنگ را ادامه دادیم ابتدا از زبان لیبرال ها خارج شدو ادامه داد:با چه تضمینی جنگ را ادامه نمی دادیم آیا صدام توبه کرده بود؟ یا سازمان های بین الملی وارد آمده بودند و صدام را به عقب برگردانده بودند؛ در تمام قطع نامه ها بحث متارکه و آتش بسبرای فرصت دادن به صدام برا باز سازی توان خودآمده بود.

این فرمانده دفاع مقدس یادآور شد:تنها در قطع نامه 598 هشت بود که در آن برگشت به مرز های بین اللملی مطرح بود در حالی که ما پشت دروازه های بصره رسیده بودیم و آن هم برای کمک به صدام بود.

سردار سلیمانی در پاسخ به افرادی که می گفتند ما باید بعد از سوم خرداد دفاع را تمام می کردیم خاطرنشان کرد:بعد از قطع نامه 598 هم در سال 67 دوباره نیروهای دشمن تمام مناطق پس گرفته شده در عملیات بیت المقدس را به جز خرمشهر تصرف کردند و تا کارون، جاده اهواز خرمشهر و بیمارستان امام حسین (ع) رسید آن وقت ما با چه تضمینی بعد از فتح خرمشهر دفاع را ادامه نمی دادیم؟

ارسال نظرات
پر بیننده ها