رئیس دانشگاه آزاد گفت: بنیاد شهید در چند سال اخیر پول دانشجویان ایثارگر را پرداخت نکرده و میلیاردها تومان بدهی به ما دارد.
کد خبر: ۸۸۶۴۳۰۷
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، نوریان، سرپرست دانشگاه آزاد در مراسم گرامیداشت آزادسازی خرمشهر که امروز در این دانشگاه برگزار شد، گفت: ما شش میلیون فارغ التحصیل و یک میلیون و 600 هزار دانشجو، 300 هزار کارمند و 70 هزار هیئت علمی در دانشگاه آزاد داریم که در کشور 32 میلیون خانوار ایرانی یا دانشجو یا فارغ التحصیل و یا استاد دانشگاه آزاد هستند.

 

وی افزود: ما شکر می کنیم که کشور ما از امنیت و آرامش در سایه رهبری برخوردار است و امیدواریم جامعه دانشگاهی ما با تاسی از دفاع مقدس در پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت در توسعه علمی کشور موثر باشد.

 

وی افزود: این گونه مراسم ها شکرگزاری از کسانی است که جان خودشان را در راه دفاع از کشور از دست دادند خرمشهر باید نماد افتخار و غیورمردی ایران در قرن بیست باشد و آزادسازی خرمشهر همچون ستاره ای است که در تاریخ کشور باقی خواهد ماند.

 

وی گفت: با فتح خرمشهر معادلات جنگ ایران و عراق دگرگون شد به عراق وعده داده بودند که اگر ایران را شکست بدهند خوزستان را بخشی از عراق خواهند کرد اما همه این نقشه ها نقش بر آب شد.

 

وی با اشاره به برگزاری بزرگداشت آزادسازی خرمشهر گفت: این بزرگداشت ها هر سال باید باشکوه تر از سال قبل در دانشگاه برگزار شود چون نسل جدید باید بداند این آرامش و امنیت را مدیون چه کسانی است.

 

وی ادامه داد: جامه دانشگاهی ما نباید این اجازه را بدهد که تاریخ جنگ و فرهنگ ایثار و شهادت به فراموشی سپرده شود. متاسفانه ما نتوانستیم این فرهنگ و عظمت آن را به جوانان انتقال دهیم. جوان ما امروز این واقعه را یک واقعه تاریخی می داند.

 

وی به اقدامات دانشگاه آزاد در خصوص دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات موثر دانشگاه آزاد در حفظ ارزش های دفاع مقدس تدریس این درس است که در 27 حوزه 86 به دانشگاه ها ابلاغ و اجرایی شد.

 

نوریان ادامه داد: نباید اجازه دهیم خاطره مدافعان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تحریف شود دانشگاه آزاد آماده است که در این زمینه مشارکت بهتری در جامعه علمی کشور صورت گیرد و حتی می توان نسخه جدیدی در درس دفاع مقدس طراحی کرد و دانش آموزان را نیز با این فرهنگ آشنا کنیم.

 

وی افزود: دانشگاه آزاد یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب است و متاسفانه دشمن هم می داند کجا دست بگذارد و جامعه علمی کشور را هدف گرفته است.

 

نوریان گفت: 15 درصد دانشجویان دانشگاه آزاد از خانواده های شهدا و ایثارگران هستند و ما 560 هیئت علمی ایثارگر هم در دانشگاه داریم همکاری دانشگاه آزاد با بنیاد شهید بسیار خوب بوده اما الان میلیاردها تومان بنیاد شهید به دانشگاه آزاد بدهکار است اما ما هنوز خدمات مان را به این خانواده ها قطع نکرده ایم و امیدواریم دولت کار خودش را انجام دهد و پول های دانشگاه آزاد را پرداخت کند.

 

وی افزود: ما همان طور که قول دادیم مراکز سما دانشگاه آزاد برای تربیت نیروهای حرفه ای به سمت فنی حرفه ای پیش خواهند رفت.

 

وی گفت: توصیه من به نیروهای بسیجی در دانشگاه آزاد این است که در قالب قوانین و مقررات کار کنند که مورد هجوم قرار نگیرند و مشکلی برایشان ایجاد نشود و دست ما هم باز باشد که بتوانیم به آنها کمک کنیم.

 

در ادامه این مراسم نصیرزاده، فرمانده بسیج کارکنان وزارت علوم گفت: وقتی این روزها را می بینیم، می بینیم که متولد انقلاب هستیم با انقلاب به دنیا آمده ایم و با انقلاب بزرگ شده ایم بسیجیان امروز همان کسانی بودند که پای ولایت و رهبری ایستادند و پیروزی را برای ملت ما ایجاد کردند و امروز هم برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده اند.

 

نصیرزاده گفت: در حال حاضر ما بیش از 17 هزار نفر بسیجی در قالب دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در کشور سازماندهی کرده ایم.

ارسال نظرات