کد خبر: ۸۸۶۴۲۷۲
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، اسکندر اوسطی جانباز عملیات بیت المقدس و برادر دوشهید به مناسبت سالروز فتح خرمشهر، عامل موفقیت های اصلی در عملیات های مختلف به خصوص عملیات بیت المقدس را نقش ولایت فقیه، ایمان، بصیرت و رشادت های رزمندگان دانست و گفت: ولایت فقیه، همان عاملی بود که باعث شد خرمشهر در برابر دشمنِ تا دندان مسلح که با حمایت مستکبران و خونخواران آشنای جهان، چون امریکا و اسرائیل، قدرت یافته بود، با رشادت های جوانان با ایمان ایستادگی کند و به ایران بازگردد.

اسکندر اوسطی با بیان اینکه در دوره های مختلف به جبهه حق علیه باطل اعزام شده است، افزود: در سن ۲۲ سالگی که تازه هم ازدواج کرده بودم بر اثر ذوق و اشتیاقی که برای حضور در جبهه داشتم اعزام و پس از دوره های آموزشی در گردان هایی همچوم ولیعصر، و عملیات های بیت المقدس، محرم حضور داشتم و در سه مرحله جانباز شدم.

وی اظهار داشت: عشقی که مردم به امام راحل داشتند نیازی نبود کسی آنها را به جبهه فراخواند، همه جوانان و ملت ایران به فرمان امام لبیک گفته و جانانه در جبهه حضور داشته و در برابر دشمنان و استکباران که قصد نفوذ، تهاجم، غارت و حمله داشتند، ایستادگی کردند، ایستادگی و مقاومت جوانانی که تنها سلاح و تجیهزات سخت آنها ژ۳ و یا تفنگ های کلاشینگف بود را کسی می تواند درک کند که خودشان در آن لحظات جنگ که از همه جا آتش حمله دشمنان می بارید می تواند درک کند به چه سختی و دشواری بوده است.

اوسطی با بیان اینکه برادرانش به همراه خواهر زاده هاشون به جبهه اعزام شده بودند، اظهار داشت: وقتی مشاهده می شد اکثر مردان خانواده در جبهه شرکت کرده و در برابر دشمنان در دفاع از ناموس و میهن می جنگند، حضور در بین خانواده سختر و سنگینی بی تفاوتی، انسان را اذیت می کرد، البته برای کسانیکه ناموس و وطن برایش عزیز و با ارزش بود، به خاطر همین بنده هم به جبهه رفته و وظیفه خود دانستم تا در برابر دشمنان تا دندان مسلح که چشم هیز به مملکتمان داشتند ایستادگی کنیم .

جانباز عملیات بیت المقدس با اشاره به اینکه، شور جبهه یه چیز دیگه ای بود و اکثر رزمندگان در قشرهای مختلف حال و هوای خاصی داشتند ، افزود: وقتی جوانان را می دیدی که نماز شب را با آنهمه خستگی می خوانند، وقتی در برنامه های مختلف ادعیه می دیدی جوانان چطور سیل اشک را جاری می کنند یقین نزدیکی خداوند و پیروزی را احساس می کردی، بنابراین آزادسازی خرمشهر با تکیه بر علم و ایمان رزمندگان و فرماندهانی که اصلا فرقی بین فرمانده و یک رزمنده عادی نبود رخ داد و این ، از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران به شمار می رود. امام خمینی(ره) در این باره با صراحت فرمود: «خرمشهر را خدا آزاد کرد.» بنابراین با توجه به تجهیزات دشمنان، حمایت استکبار جهانی از صدام در این جنگ، می دانیم که افتخار این روز، آسان به دست نیامده است.

جانباز ۵۰ درصدی جنگ تحمیلی با بیان اینکه خرمشهر با خون شهدا آزاد شد و حوادث این شهر در سوم خرداد، جهانیان را به حیرت واداشت، گفت: ارتش آن زمان با کمک بنی صدر در ابتدای جنگ زیاد وارد میدان جنگ نمی شد و بنی صدر با پنهان کاری برنامه های خود بیشتر کمک به اهداف دشمن می کرد تا نیروهای داخلی، امام راحل با درک شرایط کنونی آن زمان دستور تشکیل سپاه پاسداران را دادند و نیروهای بسیجی با دل و جان وارد عرصه سخت جنگ شده و همه جوره از مملکت دفاع کردند، پس از فتح خرمشهر، موازنه نظامی در منطقه تغییر کرد و کسانی که به صدام کمک می کردند به خود آمدند و به تعامل با جمهوری اسلامی روی آوردند. این روز، یک روز ملی و یوم الله است و در تاریخ جمهوری اسلامی همیشه عزیز داشته می شود.

اوسطی بابیان اینکه حال که جنگ های نظامی را با پیروزی پشت سر گذاشته و به همه دشمنان اسلام و انقلاب، سیلی «تعرض ممنوع» زده ایم،اظهار داشت: جنگ های تحمیلی و سخت علیه ایران اسلامی با رشادت های جوانان و رزمندگان سپری شده و دشمن فهمید نمی تواند با تهاجم سنگین نظامی به این مملکت نفوذ کندبنابراین باید مراقب جنگ های نرم غیرنظامی نیز باشیم. پلید طینتان و شیطان صفتان و دشمنان قسم خورده اسلام و قرآن که ابلیس دوران هستند خوب می دانند که اگر از راهی، نتوانستند نفوذ کنند، باید از مسیری که پیش بینی نمی شود وارد شوند.

وی افزود: ما نیز خوب می دانیم که آغاز همه فریب خوردن ها از نَفْس خودمان است. نفْس انسان ها با هوس ها آشناست و تنها راه ورود شیطان، همین غرایز و هوس هاست که ما را در معرض امتحان قرار می دهد. اگر درون شناس گردیم و از سوم خردادها درس خودشناسی و مبارزه با نفس را بیاموزیم، بی شک در همه عرصه ها موفق و پیروز خواهیم بود.

جانباز جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه جوانان امروزه باید پشتیبان نظام و انقلاب با توجه به بیانات و پشتیبانی رهبر انقلاب باشند، گفت: بهتر است جوانان امروه خاطرات و برنامه های آن زمان خصوصا آزادی خرمشهر را مطالعه کنند و بدانند این مملکتی که امنیت در آن موج می زند به راحتی به دست نیامده، رزمندگان آن زمان با لبیک به ندای رهبر زمان خود این آرامش را با چه سختی ها که رقم زدند، بنابراین امروزه به جوانان سفارش می کنیم به ندای رهبر انقلاب گوش فرادهند و در برابر تهاجمات اقتصادی و فرهنگی دشمنان ایستادگی و مقاومت کنند.

اوسطی اظهارداشت: بعد از پیروزی جنگ تحمیلی ماهنشان که منطقه ای محروم بود را انتخاب کردم برای خدمتی دوباره و در کار های مختلف از جمله سنگ تراشی، آبزی پروری و کشاورزی در گوشه ای از این منطقه زندگی می کنم.

ارسال نظرات