به همت علی غلامپور بسیجی پایگاه مقاومت عمار محمود احمدی در روستای کناری تنگستان کارگاه پرورش بلدرچین با اعتباری بالغ بر یکصد میلیون ریال و در ساختمانی به مساحت 32 متر مربع مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۸۸۶۴۲۵۰
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان، این جوان كارآفرين در روستاي کناری تنگستان با پرورش بلدرچين اقتصاد مقاومتي را معنا بخشیده و براي خودش اشتغالزايي كرد.

علی غلامپور در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: در راستاي اشتغال زايي و كارآفريني و جستجوي شغل مناسب، اقدام به خريد و پرورش جوجه بلدرچين کردم.

وی اظهاركرد: جوجه بلدرچين بعد از 45 روز بالغ وشروع به تخم گذاري مي كند و پس از پنجاه روز براي مصرف گوشتي قابل ذبح مي باشد.

غلامپور افزود: بلدرچين پرنده اي سازگار با آب وهواي گرم ومقاوم به عوامل بيماري زا است و گوشت آن جايگزيني مناسب براي گوشت مرغ صنعتي محسوب مي شود.

اين جوان كارآفرين تصريح كرد: از لحاظ قيمت هرعدد تخم اين پرنده 200 تومان وهرقطعه بلدرچين با قیمتی حدود چهار هزارتومان به فروش مي رسد.

غلامپور اضافه کرد: تنها مشکل ما در این راستا بازار یابی و فروش محصول است که امیدواریم هم در سازمان بسیج و هم دولت سازکاری فراهم شود تا پروزه هایی از این دست با مشکل موجه نشده و در فروش فرآورده خود کمک و همیاری شوند.

اين پرورش دهنده بلدرچين خاطرنشان كرد: با خريد 2500 جوجه يك روزه بلدرچين كار خود را آغاز كرده ام و امیدوارام بتوانم با یاری و کمک مسئولین بسیج سازندگی و پشتکاری که در این راه خواهم داشت ظرفيت توليد خود را به بيش از 6 هزار بلدرچين برسانم

.

ارسال نظرات