خبرهای داغ:
معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به خطر آلودگی هوا گفت: با نصب 480 دوربین در سطح شهر دیگر کارت معاینه فنی کنترل نمی‌شود و از طریق دوربین با خودروهایی که ملزم به معاینه بوده و در سامانه ثبت نشده باشند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۸۶۴۱۹۰
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
ناصر شمسدر حاشیه بهره‌برداری از چهارمین مرکز معاینه فنی خودرو با بیان اینکه روزانه 400 خودرو در شیراز پلاک‌گذاری شده و طی 6 سال گذشته یک میلیون خودرو به ناوگان حمل و نقل شیراز افزوده شده است، گفت: اگر آلودگی هوای ناشی از نقص فنی و سوخت خودروها کنترل نشود، سلامتی شهروندان به خطر افتاده و دانش‌آموزان برای رفتن به مدرسه مجبور می‌شوند از ماسک استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: کلان‌شهر شیراز در حال حاضر به عنوان شهر پاک معرفی شده است، اما با افزایش خودرو و عدم معاینه فنی وسائط نقلیه مشکلات زیست‌محیطی به وجود آمده و تنها راه مقابله با این معضل راه‌اندازی مراکز معاینه فنی و نیز عدم استفاده از خودروهای شخصی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: سهم آلایندگی خودروهای دیزلی در شهر شیراز زیر 2 درصد و موتورسیکلت 24 درصد است و برای مقابله با این معضل با کمک و همکاری پلیس راهور خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند جریمه خواهند شد.

شمس بیان داشت: با نصب 480 دوربین در سطح شهر دیگر کارت معاینه فنی کنترل نمی‌شود و از طریق دوربین با خودروهایی که ملزم به معاینه بوده و در سامانه ثبت نشده باشند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: در راستای نوسازی حمل و نقل درون‌شهری نیز با افزوده شدن 286 دستگاه اتوبوس استاندارد، علاوه بر تسهیل در رفت‌وآمد شهروندان شاهد کاهش استفاده از اتومبیل‌های شخصی خواهیم بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها