خبرهای داغ:

نمایش «مهنا» در زندان‌های شیراز به روی صحنه رفت

کارگردان و نویسنده نمایش «مهنا» گفت: به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، نمایش «مهنا» در زندان‌های شیراز به روی صحنه رفت.
کد خبر: ۸۸۶۴۱۸۳
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸

بهرام میرزایی با بیان اینکه به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، نمایش «مهنا» در زندان‌های شیراز به روی صحنه رفت، اظهار داشت: نمایش مهنا داستان زندگی شهید دوران است و فاز دوم اثر نمایشی مهنا که به تازگی آماده نمایش است با توجه به تقارن آن با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر به مدت 10 جلسه در زندان‌های شیراز به اجرا در آمد و مورد استقبال مسئولان، کارکنان و زندانیان زندان‌های شیراز قرار گرفت.

کارگردان نمایش مهنا درباره تفاوت فاز دوم مهنا با فاز اول گفت: قصه این نمایش به سال 81  برمی‌گردد که پیکر شهید دوران به ایران بازگشته و امیررضا که در زمان شهادت پدر 8 ماهه بوده حالا یک جوان 20 ساله شده و سوالات زیادی در مورد شهادت پدرش ذهنش را مشغول کرده است و در تقابل با مادرش پیگیر سوالات بی‌جواب از جنگ است.

نویسنده و کارگردان مهنا خاطرنشان کرد: بخشی از اهداف مهنا در فاز دوم واکاوی و بررسی برخی از سؤالات بی‌جواب فرزندان جوان شهدا در حوزه دفاع مقدس است.

وی هدف از اجرای زندگی‌نامه شهید دوران در زندان‌های شیراز را نشر فرهنگ شهادت و دفاع مقدس در بین زندانیان به عنوان قشر آسیب‌پذیر جامعه و تقویت روحیه شهادت‌طلبی و گذشت در بین آنان دانست و افزود: نمایش مهنا در سال 95 موفق شد حدود 4 هزار مخاطب را جذب کند که این موفقیت اشتیاق عوامل را جهت تولید فاز دوم زندگی‌نامه این شهید بزرگوار برانگیخت.

به گزارش تسنیم، فاز اول تئاتر مهنا روایت زندگی شهید عباس دوران از زبان همسرش است که از زمان حال شروع شده پس از آن به مرور خاطرات آغازین زندگی شخصی شهید دوران با همسرش تا زمان شروع جنگ، شهادت و بعد از آن می‌پردازد. این نمایش نخستین‌بار همزمان با سالروز شهادت این شهید بزرگوار در شیراز به روی صحنه رفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار