خبرهای داغ:
رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان فارس گفت: تاکنون ۱۷۰ هزار نفر از مردم استان فارس کارت اهدای عضو دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۸۸۶۴۱۶۸
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹

نادر معینی آزاد با بیان اینکه انجمن بیماران کلیوی با هدف ارائه خدمت به بیماران دیالیزی و پیوندی در فارس فعالیت می‌کند، اظهار داشت: از ابتدای امر تاکنون بیش از 3 هزار و 907 نفر در شیراز کبد اهدایی دریافت کرده‌اند که این تعداد در نوع خود در دنیا کم‌نظیر است.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی فارس با بیان اینکه کارت اهدا عضو نخستین بار به ابتکار تیم پیوند بیمارستان نمازی در شیراز رونمایی و به سایر نقاط کشور ارسال شد، افزود: معتقدیم اهدای عضو خریدوفروش اعضای بدن نیست بلکه با این اقدام ارزشمند جان چندین  بیماران نیاز عضو از مرگ حتمی نجات می‌یابد.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های رسمی روزانه درکشور هم وطنانی هستند که  به دلیل مختلفی به مرگ مغزی مبتلا می‌شوند که با رضایت خانواده آنان و تکمیل کارت اهدا عضو می‌توانند به بیماران نیازمند دریافت عضو حیات دوباره ببخشند.

معینی افزود: هر فرد مرگ مغزی در صورتی که اعضای بدنش سالم باشد می‌تواند جان 9 نفر را نجات دهد و علاوه بر ریه و قلب، امکان اهدای دو کلیه، کبد، دو قرنیه و نسوج مختلف وی وجود دارد.

وی عنوان کرد: از هر متوفی مرگ مغزی کلیه، پانکراس، قرینه، قلب، ریه، کبد و پوست قابل پیوند است و افراد می‌توانند در کارت اهدا عضو خود تعداد اعضای اهدایی را با علامت مشخص کنند.

معینی با بیان اینکه از سال 67 تا پایان فرودین ماه امسال  برای 4 هزار و 169 بیمار کلیوی عمل پیوند کلیه با پیگیری و حمایت این انجمن در استان فارس انجام شده است، گفت: روزانه سه بیمار کلیوی به جمع بیماران مورد حمایت انجمن حمایت از بیماران کلیوی فارس اضافه می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها