نماینده مردم سیستان گفت: مفاد سند 2030 پیش از امضا از هیچ یک از فیلترهای شورای فرهنگی و مجلس نگذشته است در تیجه فاقد اعتبار است.
کد خبر: ۸۸۶۴۰۸۷
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان  حبیب الله دهمرده با انتقاد از امضای این سند توسط دولتمردان اظهار کرد: مفاد این سند مورد قبول نیست.

وی ضمن اشاره به این نکته که طی دو هفته آتی این سند در کمیسیون مورد تجدید نظر قرار گیرد گفت: وزارت آموزش و پرورش ظرفیت های ملی را دریابد.

دهمرده به دلایل انتقاد خود به پذیریش این سند اشاره کرد و افزود: سند 2030 در ایران هیچ کدام از مجاری قانونی را طی نکرده؛ درحالی که اسناد بالادستی آموزشی متعددی همچون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقشه جامع علمی کشور، سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و... در  ایران تعریف شده‌اند، لذا کشورفاقد یا نیازمند سند آموزشی نیست.

گفتنی است؛ یونسکو هیچ کشوری را ملزم به پذیرش و اجرای این سند آموزشی جهانی نکرده اما مسئولان آموزشی ایران بدون اطلاع کمیسیون آموزش مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی، این سند را پذیرفته و حتی این سند را تحت عنوان "اقدام و عمل" گسترش داده و به عنوان سندی که باید تا 15سال آینده در آموزش و پرورش ساری و جاری شود در دولت به تصویب رساندند.

ارسال نظرات