ماه مبارک رمضان عاملی پیشگیرانه برای کاهش وقوع جرم را در پی دارد.
کد خبر: ۸۸۶۴۰۸۵
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
رئیس کل داد گستری استان در شورای عرضه هرگونه خدمات در ماه رمضان در چارچوب حرمت این ماهپیشگیری از وقوع جرم که با هدف چگونگی اقدام های پیشگیرانه ی این شورا در ماه مبارک رمضان برگزار شدگفت: رعایت نکردن شان ماه مبارک رمضان،جرایم در شعب ویژه دادسراها و دادگاه های استان رسیدگی می شوند.
حجت الاسلام مزارعی با استناد به آیات و روایاتی از معصومان رعایت حرمت این ماه مبارک را مورد تاکید قرار داد.
وی به آثار سودمند اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: تحقق این فرایض عاملی پیشگیرانه برای کاهش وقوع جرم را در پی دارد.
  مزارعی در ادامه عنوان داشت: تعزیات حکومتی با تشدید بازرسی ها از سوء استفاده برخی صنوف در ارائه خدمات جلوگیری کنند.
وی به تعدد پرونده های تخلف در کمیسیون ماده ی 100 شهرداری اشاره کرد و افزود: شهرداری و دستگاه های ذی ربط باید مانع ساخت و ساز های غیر مجاز و تغییر کاربری های غیر قانونی شوند.
مزارعی همچنین با هشدار به سایت ها ورسانه هایی که بدون ذکر منبع در اعلام نتایج انتخاباتی شورا ها ی اسلامی اخبار غیر واقعی انتشار دادند گفت: بزودی به جرایم آنها در قالب اخلال در نظم اجتماعی و تشویش افکار عمومی رسیدگی می شود.
 گشتاسبی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در این نشست با بیان اهمیت اقدام پیشگیرانه از تدوین 38 برنامه ی این شورا در سال پیش رو خبر داد و گفت: در این برنامه ها سبک زندگی ایرانی اسلامی، مشاوره های خانواده، چگونگی تربیت فرزند سالم ، مراقبت های بعد از اعتیاد و سایر برنامه های خانواده محور مورد تاکید است.
در این نشست جاوید شهردار یاسوج نیز از اختصاص 27 هکتار زمین مورد نیاز برای سامان دادن به دفع اصولی تر زباله ها خبر داد و گفت: با جذب اعتبار مورد نیاز و با استقرار تجهیزات زباله ها به روش بهتری دفع می شوند.
ارسال نظرات