خبرهای داغ:
رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان گفت: مسابقه کتابخوانی «زنی از تبار الوند» با حضور یک هزار و 500 دانشجو از مراکز مختلف دانشگاه‌ها و مراکز عالی استان همدان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۶۴۰۴۰
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
حضور 1500 دانشجوی همدانی در مسابقه کتابخوانی «زنی از تبار الوند»
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، اکبر اسدی در آیین اختتامیه مسابقه کتابخوانی «زنی از تبار الوند» با گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت: این روز بیانگر رشادت ها، فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌های افرادی است که این حماسه بزرگ را خلق کردند که در تاریخ ماندگار شد.

وی روز آزادسازی خرمشهر را تجلی پیروزی خون بر شمشیر دانست و عنوان کرد: این روز تجلی پیروزی اراده مردم بر اراده کفر است؛ در جنگ تناسبی بین دو کشور ایران و عراق وجود نداشت چراکه یک طرف تمام کفر با حمایت استکبار جهانی و تجهیز شده به عنوان تجهیزات، سلاح ها و مهمات و طرف دیگر برعکس آن که در نهایت با پیروزی ایران اسلامی خون بر شمشیر پیروز شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان با بیان اینکه برگزاری مسابقه «زنی از تبار الوند» در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی و دفاع مقدس است، افزود: مرحومه دباغ جزو افرادی بود که در مکتب امام(ره) تربیت شده بود و اعتقاد راسخ به مبانی اسلام و ارزش ها و جمهوری اسلامی داشت و همین باعث شد قبل از انقلاب شکنجه‌ها را تحمل و بعد از دفاع مقدس نقش آفرینی کند.

وی با بیان اینکه خانم دباغ الگوی بسیار موفقی برای زنان جامعه ما در همه عرصه ها است، تصریح کرد: این شخصیت بزرگوار بسیار خوش درخشید و کارهای بسیار بزرگی انجام داد که مورد نظر مسئولین عالی رتبه نظام قرا گرفت.

اسدی به پایبندی خانم دباغ به ارزش های اسلامی اشاره و بیان کرد: تواضع در ابعاد شخصیتی ایشان باعث شد تا به عنوان الگو ایشان را بپذیریم و به زنان جامعه توصیه کنیم تا به او تمسک داشته باشند.

وی ضمن تقدیر از عواملی که در اجرای مسابقه همکاری داشتند اجرای آن را به عنوان کار فرهنگی مورد پسند دانست و ادامه داد: کارفرهنگی هم سهل است و هم ممتنع، که اگر متناسب با ارزش‌ها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد کار بسیار سختی است اما اگر در اجرای این کار اعتقاد و علاقه داشته باشیم بسیار آسان است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری مسابقه «زنی از تبار الوند» با حضور یک هزار و 500 دانشجو از مراکز مختلف دانشگاه‌ها و مراکز عالی استان خبر داد و اظهار کرد: این مسابقه به همت جهاد دانشگاهی برگزار شد که بیشترین افراد شرکت کننده از دانشگاه بوعلی با حضور 400 دانشجو بود.

وی با بیان اینکه حمایت، پشتیبانی و تهیه جوایز مسابقه را مراکز دانشگاه‌ها بر عهده داشتند، عنوان کرد: این مسابقه در 15 اسفند سال 95 با همکاری استانداری، سپاه انصارالحسین(ع)، اداره کل ارشاد اسلامی و مراکز دانشگاهی صورت گرفت.

اسدی به برگزرای مسابقات کتابخوانی «دختر شینا» و «واجب فر اموش شده» در راستای حفظ ارزش های نظام و تحکیم بنیان خانواده ها اشاره کرد و یادآور شد : باید از این قبیل کارهای فرهنگی انجام داد تا فرهنگ ها و ارزش ها در روح و جان افرادی که می‌خواهند در آینده سکاندار بخش های مختلف کشور باشند، نهادینه شود.

انتهای پیام /

ارسال نظرات