علمای بحرین با صدور بیانیه‌ای درباره وضعیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم ابراز نگرانی کردند.
کد خبر: ۸۸۶۴۰۲۰
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از المنار، علمای بحرین در بیانیه‌ای اعلام کردند که بعد از حمله نیروهای آل خلیفه به منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم و قطع تمام ارتباطات با منزل وی، هیچ خبری از وضعیت ایشان در دست نیست.

علمای بحرین تاکید کردند که رژیم آل خلیفه و شخص پادشاه، مسئول سرنوشت آیت‌الله قاسم هستند.

علمای بحرین افزودند: همانگونه که بارها هشدار داده بودیم، وضعیت کشور به‌گونه‌ای است که هرگونه احتمالی را می‌توان برای آن در نظر گرفت.

در این بیانیه از مردم خواسته شده است که بازارها و اماکن تجاری را طی روز چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل و چراغ‌ها را در شب خاموش کنند.

علمای بحرین همچنین از شهروندان خواستند که به دفاع قهرمانانه از دین و رهبرشان ادامه دهند.

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه روز گذشته به منطقه الدراز و منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین یورش برده و ضمن به شهادت رساندن 5 تن، ده‌ها نفر را دستگیر کردند.

بعد از این حمله وزارت کشور رژیم آل خلیفه از آغاز اقامت اجباری شیخ عیسی قاسم خبر داد.

به گزارش تسنیم،دادگاه بحرین صبح یکشنبه شیخ عیسی قاسم را به‌دلیل آنچه «پول‌شویی و مشارکت در تروریسم» خوانده به یک سال حبس تعلیقی و پرداخت 100 هزار دینار بحرین (265 هزار دلار آمریکا) جریمه محکوم کرد.

برخی تحلیلگران با اشاره به حضور نظامی عربستان در بحرین، سرکوب شدید شیعیان این کشور را با سفر اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به ریاض مرتبط دانسته و حتی گفته‌اند که ترامپ دستور این سرکوب را صادر کرده است.
ارسال نظرات