منابع سوری از موفقیت نیروهای ارتش در آزادسازی چند شهرک دیگر در حومه شرقی حلب و تلفات سنگین گروه تروریستی داعش خبر دادند.
کد خبر: ۸۸۶۴۰۱۲
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج،نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی در حومه شرقی حلب، شهرک‌های «المزرن، الکناوی، رسم الحمام الغربی،الجمیلیة والمحسنة» را آزاد کردند.

یک منبع نظامی گفت نیروهای  ارتش سوریه به عملیات خود در حومه شرقی  ادامه می‌دهند،از ابتدای این عملیات تا کنون شهرک‌ها و مواضع مهمی از اشغال داعشی‌ها آزاد شده است که شامل : فرودگاهالجرّاح، المهدوم، البیلونة، جراح صغیر، تل حسان، أم نسوره، جب علی ، بنی زید، خربة حسن، الخالدیة، عطیرة، جراح کبیر، دروبیة، سکریة، مزیونة الجابری، الحمرا، قواص، الریحانیة، السامریة، المحطة الثالثة ـ الناصریة، ایستگاه قطار الناصریة، العجوزیة، تپه فضه، المزرن، الکناویة، محسنة الخفسة، رسم الحمام غربی، رسم الکیوان و المسعودیة» است.

به گفته این منبع، طی این عملیات تا کنون بیش از سه هزار داعشی کشته و یا زخمی شده‌‌اند، همچنین 19 دستگاه تانک، 11 خودروی بمب‌گذاری شده، شش ارابه توپ و 99 انبار مهمات و مقرهای ارتباطاتی و عملیاتی و 61 مقر میدانی آنها منهدم شده است.

مهمترین سرکردگان داعش که در عملیات نیروهای ارتش سوریه به هلاکت رسیده‌اند:

- ابوعدی العراقی سرکرده نظامی داعش در حومه شرقی حلب

- محمود عبدالجبار بن حسان ملقب به ابوالولید تونسی قاضی القضات داعش در حومه شرقی حلب

- عباده سلیم الدعبول امیر شهرک دبسی فرج

- عبدالرحمن مطاوع الدخیل سرکرده سعودی داعش موسوم به امیر الثغور

- ابومحمد النجدی تروریست سعودی، امیر داعش

- سلطان عبدالله الغلاب ملقب به ابورمح تروریست سعودی، امیر داعش

- ابومصعب المصری وزیر جنگ داعش

- ابوعبدالله محمد سمیح الکسری تروریست سعودی، امیر الحسبه

- محمود عدنان العجم از سرکردگان مطرح داعش

به گزارش تسنیم،خبر دیگر اینکه ارتش سوریه یورش جدید تروریست‌های داعشی به اطراف منطقه مراغه در محور اثریا به خناصر در حومه جنوب شرقی حلب را دفع کرد که در نتیجه آن شماری از مهاجمان به هلاکت رسیدند.

در حومه شرقی حمص هم نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان تمام مزارع اطراف کوه الابتر را از اشغال تکفیری‌ها آزاد کردند، نبرد ارتش با تروریست‌ها همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر اخباری از هلی‌برن نظامیان آمریکایی در شهر البوکمال سوریه در مرزهای مشترک با عراق حکایت می‌کند.
ارسال نظرات