معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی خبر داد؛
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی از آغاز طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۳۹۹۷
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه استان، داریوش شمس امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح همزمان با سراسر کشور از اول خرداد ماه 1396 به مدت پنج ماه و با مشارکت 14 نفر رده اجرایی(آمارگیر، بازبین، داده آما و کارشناس) انجام میگیرد..

وی افزود: در طول اجرای طرح به بیش از 400 معدن و دفتر مرکزی معادن در سطح استان مراجعه و فعالیت معدنی ثبت خواهد گردید.

شمس بیان کرد: هدف اصلی از تهیه و اجرای طرح آمارگیری از معادن، تهیه اطلاعات جامع و به هنگام از ویژگی‌های معادن در حال بهره برداری، برای برنامه ریزی توسعه و اتخاذ سیاست های اقتصادی و ارزیابی نتایج حاصل از اجرای برنامه های توسعه به ویژه توسعه بخش معدن می باشد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی توضیح داد: جامعه آماری این طرح تمامی معادن متشکل و در حال بهره‌برداری در سال 1396 است که در مورد معادن شن و ماسه بر اساس مجوزهای صادره توسط شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها و در مورد سایر معادن بر اساس مجوزهای صادره توسط وزارت صنایع و معادن تهیه و به هنگام شده است.

وی با بیان اینکه آمارگیری از فعالیت‌های مربوط به معادن کشور و انتشار مستمر آن از سال 1333 توسط وزارت صنایع و معادن وقت آغاز شد، افزود: نخستین سرشماری از معادن کشور در آذرماه 1342 توسط وزارت اقتصاد اجرا شد و از سال 1342 تا سال 1353 ، دفتر آمار وزارت اقتصاد با استفاده از آمارهای دفاتر معادن نقاط مختلف کشور، هر سال آماری از معادن جمع آوری و منتشر می‌کرد.

شمس ابراز داشت: در سال 1353 دومین سرشماری از معادن با همکاری مرکز آمار ایران و وزارت صنایع و معادن اجرا شد. از سال 1353 تا سال 1357 مرکز آمار ایران به طور سالانه بخشی از معادن کشور را به عنوان معادن منتخب مورد آمارگیری قرار داد و از سال 1357 تا سال 1363 دچار خلاء آماری شد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در سال‌های 1364 و 1365، مرکز آمار ایران به آمارگیری از معادن تحت پوشش بخش عمومی اقدام کرد. از سال 1367 تاکنون به استثنای سالهای 1370 و 1384 آمارگیری از معادن کشور به طور سالانه انجام شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها