آمارهای گمرک چین نشان می‌دهد که میزان صادرات نفت ایران به چین 4.5 درصد کاهش یافته همچنین روسیه برای دومین ماه متوالی در صادرات نفت به چین از عربستان سبقت گرفته است.
کد خبر: ۸۸۶۳۹۱۰
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، از آنجایی که پالایشگاه‌های خصوصی چین حجم زیادی نفت از روسیه خریداری کرده‌اند، روسیه همچنان با پشت سر گذاشتن عربستان برای دومین ماه متوالی، بزرگترین صادرکننده نفت به چین شد. 

عربستان و روسیه که برای تصاحب بیشترین سهم از بازار چین رقابت می‌کنند اعلام کرده‌اند آنها با طرح کاهش تولید نفت تا مارس 2018 موافقند تا قیمت در بازارهای جهانی افزایش یابد. 

عربستان و دیگر اعضای اوپک فردا پنج‌شنبه در کنار وزرای کشورهای غیراوپک درباره تمدید توافق اوپک تصمیم می‌گیرند. 

براساس آمارهای گمرک چین،اگرچه  میزان صادرات نفت روسیه به چین نسبت به سال گذشته 1.9 درصد کاهش یافته و به 1.15 میلیون بشکه در روز رسیده است، اما اندکی نسبت به رقم 1.104 میلیون بشکه‌ای ماه مارس افزایش داشته است.

همچنین آمارهای گمرک نشان می‌دهد که میزان صادرات عربستان به چین در ماه آوریل با 3.9 درصد کاهش نسبت به سال گذشته به 963 هزار بشکه در روز رسیده که این رقم در ماه مارس 1.07 میلیون بشکه در روز بود. 

براساس این گزارش، میزان صادرات آنگولا به چین با 15 درصد افزایش به 1.104 میلیون بشکه در ماه گذشته رسیده است و این کشور را به بزرگترین تأمین کننده نفت چین بعد از روسیه رسانده است. 

همچنین آمارهای گمرک نشان می‌دهد چین 562 هزار و 100 بشکه در روز از عراق نفت وارد کرده که نسبت به سال گذشته کاهش 14.7 درصدی دارد و نیز میزان واردات از ایران 641 هزار و 100 بشکه در روز بوده که نسبت به سال گذشته 4.5 درصد با کاهش همراه بوده است.

ارسال نظرات