نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

هنوز در سینه فاتحان خرمشهر و رزمندگان حرف‌های زیادی وجود دارد

پس از گذشت بیش از 30 سال از فتح خرمشهر خاطرات فاتحان این شهر باید خوانده شود، چراکه هنوز در سینه فاتحان خرمشهر و رزمندگان حرف‌های زیادی وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۶۳۸۶۴
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی استان زنجان که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در پادگان شهید محلاتی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه دفاع مقدس نیز چون انقلاب اسلامی ایران یک پدیده جدیدی بوده است، گفت: انقلاب اسلامی ایران یک پدیده بی‌نظیر در تاریخ جهان بوده است.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس فتح خرمشهر، افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس فتح خرمشهر باز یک پدیده جدید بود و دشمن با 48 یگان چندین تیپ و لشکر و با یک آمادگی کامل تجهیزات کشور ما و مخصوصا خرمشهر را مورد هدف قرار داده بودند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس نیز فتح خرمشهر یک پدیده جدیدی بود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در تاریخ حیات سیاسی به هیچ یک از انقلاب‌های دیگر شباهت نداشته است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه هر جنگی در جهان دارای اصول و قواعدی است، گفت: بر همین اساس استکبار جهانی نیز محاسباتی را برای جنگ علیه ایران تدارک دید، اما دفاع مقدس برگه جدیدی از اوراق جنگی در تاریخ دنیا بود.

آیت‌الله خاتمی افزود: پس از گذشت بیش از 30 سال از فتح خرمشهر خاطرات فاتحان این شهر باید خوانده شود، چراکه هنوز در سینه فاتحان خرمشهر و رزمندگان حرف‌های زیادی وجود دارد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه در فتح خرمشهر بیش از 16 هزار نیروی مسلح عراق تسلیم ایران شدند، تصریح کرد: در اینجا امام راحل برای جلوگیری از غرور، جمله خرمشهر را خدا آزاد کرد را به کار برد.+

خاتمی افزود: درسی که امروز باید از فتح خرمشهر بگیریم این است که افتخارات گذشته خودمان را نباید فراموش کنیم و باید نسل سوم و چهارم که نه در دوران دفاع مقدس و نه در پیروزی انقلاب حضور داشتند بازگو شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار