نماینده ولی فقیه در سپاه کیش حضور گسترده مردم در صحنه انقلاب را ضامن بقای انقلاب و از مهمترین عوامل آزاد سازی خرمشهر در دفاع مقدس خواند.
کد خبر: ۸۸۶۳۸۶۰
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛حجت الاسلام میثم فراشی نماینده ولی فقیه در سپاه کیش با قرار گرفتن در آستانه سوم خرداد و سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: حماسه ماندگار عملیات بیت المقدس نیز شکل نگرفت مگر با حضور حماسی مردم و جوانانی که با خون سرخ خود خرم شهر را به خونین شهر تبدیل کرده و با خون خود سلاحی ساختند که بر قلب دشمن نشست. 

وی تصریح کرد: در طول تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران همواره اثبات کردند که هر گاه کشور به حضور آنان نیاز داشته باشد در صحنه حاضر می شوند چه در مقابل گلوله های داغ  چه در مقابله نفوذ دشمن با حضور در پای صندوق های رای و مشارکت در سرنوشت ایران اسلامی که همواره با حضور پر رنگ مردم اقتدار خود را در جهان ثابت کرده است.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه زمینه آزادی خرمشهر را حضور مردم در صحنه انقلاب رقم زد گفت: حضور حماسی مردم در انتخابات ۹۶، لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب و تیری بر باورهای مسموم استکبار جهانی و صهیونیسم غاصب بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه کیش تاکید کرد: حضور بی نظیر مردم و اقتدار امروز ما ثمره خون شهدایی است که با رشادت از ارزش های ناب انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند و به برکت این حضور امروز شاهد مردم سالاری دینی در کشور هستیم و این همان چیزی است که استکبار جهانی و صهیونیسم از گسترش آن در هراس است. 

آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات الی بیت‌المقدس در دوره جنگ تحمیلی ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ صورت گرفت. این عملیات توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی علی صیاد شیرازی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی محسن رضایی انجام گرفت. فتح خرمشهر انعکاس جهانی داشت و عراق با از دست دادن خرمشهر از نظر سیاسی تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد. 

این واقعه از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی ایران و عراق شناخته می‌شود .به همین دلیل از این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود.  شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نامگذاری کرده‌است.



ارسال نظرات