مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان خبر داد:
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: غبارروبی بیش از یک هزار و ۴۰۰ مسجد در هرمزگان برای استقبال از ماه مبارک رمضان آغاز شده است.
کد خبر: ۸۸۶۳۸۳۸
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: همان گونه که در اهداف رسالت انبیای الهی، تهذیب نفس و پاکیزگی، و آن گاه دانش اندوزی مقدم بر هر چیز مطرح می شود، مسجد نیز که پایگاه اصلی و نخستینِ پیامبر اکرم(ص)در ابلاغ رسالت و تداوم این راه است، پذیرای دوست داران پاکیزگی و تهذیب نفس است.

وی افزود: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاهد آن هستیم که از بندرعباس تا آخرین نقطه استان هرمزگان یعنی شهر کوشکنار در پارسیان، مساجدی ایجاد شده و خانه های عالمی در کنار مساجد به وجود آمده و روحانیت عزیزی در کنار مردم به هدایت، ارشاد و امامت آنان مشغولند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه در گذشته تمامی امور مسلمانان اعم از عبادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در مسجد انجام می شد تصریح کرد: با غبارروبی و عطرافشانی مساجد نمازگزاران در ماه پربرکت رمضان اعمال عبادی و فریضه دینی خود را با آرامش روحی بیشتری انجام می ‌دهند و این فرصت بسیار خوبی است تا مسلمانان ارتباط خود را با خداوند متعال محکم‌ تر کنند.

حجت الاسلام انصاری راد همچنین با تأکید بر اینکه اسلام برپایه نظافت بنا شده است و جز پاکیزگان وارد بهشت نخواهند شد افزود: بخشی از روایات درباره جایگاه و مساله نظافت در دین و بخشی دیگر جنبه آموزش در مسایل ریز بهداشتی دارد که نشانگر اهمیت سلامتی و تندرستی در اسلام است.

وی در ادامه از مسجد به عنوان مرکز انسان سازی و پایگاه ایمان و هدایت و ترویج فرهنگ دینی یاد و تصریح کرد: مساجد به عنوان سنگری همیشه مستحکم برای دفاع از دین و حریت و انسانیت و مبارزه با استعمار، ظلم و ستم و همچنین محل عبادت خضوع و خضوع و مناسب‌ترین جایگاه برای اجرای دستورات الهی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ابراز داشت: طرح غبارروبی مساجد هر سال در دهه سوم ماه شعبان و در هفته تکریم و بهداشت مساجد با مشارکت مردم اجرا می‌شود.

وی در ادامه از از غبارروبی و عطرافشانی بیش از هزار و ۴۰۰ مسجد در دهه غبارروبی مساجد در استان خبر داد و اضافه کرد: چند باب مسجد به صورت نمادین با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی غبارروبی می شود.

انصاری راد، ادامه داد: از این تعداد ۱۰ باب مسجد درسطح شهر بندرعباس ازجمله مسجد ابوالفضل(ع) شهرک توحید، حضرت ابوالفضل(ع) اسلام آباد، امام رضا(ع) دوهزار، مالک اشتر گلشهر، امام حسین(ع) گلشهر شمالی، صاحب الزمان(عج) درخت سبز، امام صادق(ع)، امیرالمومنین(ع)ششصددستگاه، مهدی موعود آزادگان و مسجد قدس به صورت نمادین غبارروبی می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در پایان، غبارروبی و عطر افشانی مساجد و نمازخانه های ادارات و بقعه متبرکه امام زادگان، توزیع قرآن و کتاب های دعا در مساجد و تهیه و نصب پارچه، پوستر و پلاکارد را از جمله برنامه های اجرایی در دهه غبارروبی مساجد برشمرد.


ارسال نظرات