خبرهای داغ:
سردار شاهوار پور فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان:
در ساعت ۲ بعد از ظهر روز ۳ خرداد ۱۳۶۱ پس از ۳۴ روز نبرد بی‌امان، خرمشهر به طور کامل از اشغال نظامیان عراق خارج شد و عملیات بیت‌المقدس که در دهم اردیبهشت این سال آغاز شده بود، به پیروزی رسید.
کد خبر: ۸۸۶۳۸۱۱
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴

صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی خوزستان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر صبح امروز در محل پادگان حضرت ولیعصر(عج) اهواز برگزار شد.

در این مراسم سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان، امیرسرتیپ علی ظریفی‌یگانه فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب‌غرب کشور و سرهنگ محمد صالحی جانشین فرمانده نیروی انتظامی خوزستان حضور داشتند.

در ساعت ۲ بعد از ظهر روز ۳ خرداد ۱۳۶۱ پس از ۳۴ روز نبرد بی‌امان، خرمشهر به طور کامل از اشغال نظامیان عراق خارج شد و عملیات بیت‌المقدس که در دهم اردیبهشت این سال آغاز شده بود، به پیروزی رسید.

امیرسرتیپ دوم علی ظریفی یگانه اظهار کرد: عملیات الی بیت المقدس که به آزادسازی خرمشهر منجر شد یکی از مهمترین و بی نظیرترین عملیات های دوران دفاع مقدس به شمار رفته که دستاوردهای با ارزشی را برای کشورمان به دنبال داشت.
وی افزود: این عملیات ارزشمند دستاوردهای نظامی و سیاسی خوبی را برای کشورمان در آن دوران به همراه داشت که آزاد سازی پنج هزار کیلومتر از خاک این میهن اسلامی، آزاد سازی 135 کیلومتر از نوار مرزی از جمله دستاوردهای نظامی آن به شمار می رود.
فرماندهی قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور ادامه داد: ارتش بعثی عراق در آن دوران از هر نظر شرایط ایران را مورد بررسی قرارداده بود اما از روحیه ایثار و سلحشوری رزمندگان اسلام غافل شده بود.
وی بیان کرد: رژیم بعث پس از افتخار آفرینی رزمندگان ایران در عملیات آزادسازی خرمشهر، شعار صلح سرداد چرا که شکست سنگینی را متحمل شده بود اما امام خمینی(ره) برای این که پاسخ کوبنده ای به متجاوزان و استکبار جهانی بدهد پیشنهاد صلح را نپذیرفت.
امیرسرتیپ دوم ظریفی یگانه گفت:نپذیرفتن صلح از سوی کشورمان درسی بود که به متجاوزان داده شد، و اقتدار کنونی کشور را مرهون درسی هستیم که در آن دوران به متجاوزان و استکبار جهانی داده شد.
وی یادآور شد: جنگ تحمیلی زمانی آغاز شد که کشور ما از نظر نظامی و سیاسی آمادگی لازم را نداشت و نیروهای مسلح آن گونه که باید سازماندهی نشده بودند و دشمن بعثی از این ضعف برای نفوذ به مرزهای ایران استفاده کرد.
فرماندهی قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور گفت: باوجود تمامی کمبودها باز هم نیروهای مردمی همگام با نیروهای مسلح با تمام توان خود در برابر دشمن ایستادگی کردند و دشمن را از حرکت سریع خود بازداشتند.
وی ادامه داد: اکنون باید از وحدت نیروهای مسلح در آن دوران درس بگیریم چرا که یکی از هدف های اصلی دشمن ایجاد تفرقه میان نیروهای مسلح بوده تا بتواند از این طریق به اهداف شوم خود دست پیدا کند.
 در این آیین یگان های سپاه، ارتش و نیروی انتظامی خوزستان و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان برگزار شد.در این آیین ابتدا فرماندهان نیروهای مسلح نسبت به مقام شامخ شهدا در مقابل یادمان شهدا ادای احترام کردند و پس از آن از یگان های مستقر در میدان دیدن کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها