آل داوود گفت:شبکه جم در کنار این اعتماد سازی فریبنده به صورت خیلی نرم و با تکنیک های عملیات روانی، در حال پیاده کردن اهداف پشت پرده خود و گردانندگان آن را که همان صهیونیسم جهانی است می باشد.
کد خبر: ۸۸۶۳۷۶۷
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

پشت پرده تبلیغات کالاهای ایرانی در شبکه «جم»/ این شبکه با تبلیغ محصولات تراریخته سلامت ایرانی ها را نشانه گرفته است/ نهادهای نظارتی فوراً به مسئله ورود کنندسید علیرضا آل داوود پژوهشگر رسانه و فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با تبلیغات کالاهای ایرانی در شبکه جم اظهار داشت: طبق قوانین موجود کشور تبلیغات در رسانه هایی که مجوز رسمی ندارند ممنوع است.

وی با بیان اینکه رسانه های فاقد مجوز رسمی شامل انواع رسانه های بر خط اینترنتی و رسانه های ماهواره ای هستند افزود: شبکه جم از تبلیغات کالاهای ایرانی دو هدف اصلی دارد؛ اولین هدف آن نشان دادن کاربران و بیننده های بسیار زیاد در داخل ایران و تاثیرگذاری بر روند خط زندگی مردم ایران است و دوم قابل اعتماد نشان دادن خود است یعنی با تبلیغات کالاهای ایرانی سعی در فریب مخاطبان ایرانی دارد مخاطب را تا خود را یک راه قابل اعتماد نشان دهد.

این پژوهشگر رسانه خاطر نشان کرد: شبکه جم در کنار این اعتماد سازی فریبنده به صورت خیلی نرم و با تکنیک های عملیات روانی اهداف پشت پرده خود و گردانندگان آن را که همان صهیونیسم جهانی است در داخل کشور ما پیاده می کنند.

آل داوود با اشاره به جریان نفوذ در داخل کشور گفت: جریان نفوذی در کشور وجود دارد که این جریان هم از بستر فضای مجازی و هم بستر ماهواره در حال ضربه زدن به انقلاب اسلامی و نفوذ در ارکان اصلی کشور است. و هدف اصلی آن تغییر سبک زندگی اسلامی ایرانی به فرهنگ زندگی آمریکایی غربی است.

وی هدف اصلی جریان نفوذ در کشور را تغییر ذائقه مردم دانست و خاطر نشان کرد: در نگاهی واقع بینانه تر مشخص می شود که بسیاری از کالاهایی که این شبکه تبلیغ می کند مصرفی است و تبلیغ مصرف گرایی صرف است و این مسئله به لحاظ سبک زندگی ایرانی اسلامی امر مذمومی است چراکه ما در آموزه های اسلامی مباحثی همچون اسراف و قناعت را داریم.

این پژوهشگر رسانه مطرح کرد: در حال حاضر صهیونیسم جهانی بر روی مواد غذایی و کالاهای خاصی ماند محصولات تراریخته کار می کند لذا جریان نفوذ این کالاهای غذایی را وارد سبد زندگی مردم کرده و شبکه جم نیز این نوع کالاها را در کشور ما تبلیغ می کند که در بلند مدت سلامتی مردم را با مشکل مواجه خواهد کرد.

آل داوود با اشاره به اینکه قوانین بسیار محکمی در رابطه با تبلیغات کالاها از مجاری های مختلف و صدور مجوز وجود دارد خاطر نشان کرد: سوال اینجاست که چرا وزارت ارشاد که ماموریت اصلی اش دفاع از صیانت رسانه های کشور است در این فضا سکوت کرده و قوانین مربوطه را اجرا نمی کند، اگر خلأ قانونی وجود دارد وزارت ارشاد باید آن رابرطرف کند و وزارت صنعت چرا با این مسائل و شرکت هایی که خودشان از عمد با این شبکه ها همکاری کرده و تبلیغات می کنند برخوردی نمی کند؟

این پژوهشگر رسانه ای تاکید کرد: مجلس و نهادهای نظارتی باید به این مسئله ورود کرده و قوانین را صادر کنند چراکه آسیب ها و خطرات بسیار مهمی در حوزه اجتماعی از طرق این شبکه ها متوجه مردم ما هست طبق تمام آمارها شبکه جم تی وی شبکه فاسدی است که توسط فیلم و سریال اهداف خود را به پیش می برد.


ارسال نظرات