خبرهای داغ:
عضو هیأت مدیره انجمن چشم پزشکی ایران گفت: ساعتها اقامت در شرایط آفتابی و بدون حفاظ کافی در مقابل چشم شانس بروز بیماریهای چشم را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۸۸۶۳۷۱۸
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، امین‌الله نیک‌اقبالی استاد دانشگاه علوم‌پزشکی ایران و عضو هیأت مدیره انجمن چشم پزشکی ایران بیان کرد: افراد باید در فصول گرم سال و بخصوص در ساعات اوج شدت نور خورشید از عینک های آفتابی به منظور محافظت چشم خود از اشعه UV نور خورشید استفاده کنند.

وی در خصوص مزایای استفاده از عینک آفتابی اظهار داشت: عینک‌های آفتابی مانع از ورود اشعه فرابنفش‌ نور خورشید‌ به صورت (پلک و چشم‌ها) شده همچنین از ایجاد چین و چروک اطراف چشم بخاطر تابش اشعه نور خورشید جلوگیری می‌کند بنابراین عینک آفتابی محافظ خوبی برای چشم محسوب می‌شود.

عضو هیأت مدیره انجمن چشم‌پزشکی ایران افزود: بطور کلی موادی که در ساخت شیشه عینک‌های آفتابی استفاده می‌شود تا حد زیادی مانع از ورود اشعه UV به چشم شده همچنین یک دستگاهی در عینک فروشی‌های معتبر موجود است که به وسیله آن می‌توانند میزان محافظت چشم در برابر اشعه UV نور خورشید را مشخص کند.

نیک‌اقبالی تأکید کرد: عینک آفتابی باید به نحوی باشد که شخص با زدن آن به چشمش‌ احساس راحتی و آرامش داشته باشد و باعث سردرد‌ و سرگیجه در فرد نشود همچنین عینک‌آفتابی مناسب باید مانع از انعکاس‌ نور خورشید به چشم شود. افراد برای خرید عینک آفتابی مناسب باید به ویژگی‌های آن ( صاف بودن شیشه عینک و بدون موج بودن‌ آن) توجه داشته بنابراین لزومی به خرید عینک‌های گران‌قیمت و برند نیست.

وی در خصوص عینک‌های پلاریزه‌ تصریح کرد: استفاده از این عینک‌ها در مواقع بارندگی و برف از انعکاس نور خورشید به چشم افراد جلوگیری کرده همچنین توصیه می‌شود رانندگان برای رانندگی در شب این عینک‌ها را بکار برده زیرا عینک‌های پلاریزه‌ جلوی نور خیره کننده ماشین مقابل را می‌گیرند.

نیک‌اقبالی یادآور شد: خلبان‌ها نیز باید از عینک‌های پلاریزه‌ استفاده کنند همچنین بکار بردن این عینک‌ها در مکان‌هایی که دارای سطوح برّاق است مانع از انعکاس نور به سمت چشم می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها